Open the menu
  • nl
  • en

European Architects foresee more use of bio-based building materials

Auteur: Dirk Hoogenboom | Datum: 25-08-16

A key trend in the European construction market still is sustainability. Based on the European Architectural Barometer (research amongst Architects in 8 countries, based on 6,400 interviews annually) we did see a slow down of this trend during the crisis and recently due to the lower prices of fossil fuels. For example, in Germany the percentage of projects where sustainability was asked for by the principals has declined from 55% in 2013 to 45%...

Meer informatie

ROCKWOOL en VELUX bekendste merken in de ruwbouwsector

Auteur: Remco Tuns | Datum: 25-08-16

In de ruwbouwsector is ROCKWOOL het bekendste merk onder architecten. Deze isolatieproducent heeft de grootste spontane en totale naambekendheid onder voorschrijvers. ROCKWOOL scoort tevens onder aannemers B&U goed en noteert ook hier de hoogste totale naambekendheid. Onder aannemers B&U heeft leverancier van daglichttoepassingen VELUX de hoogste spontane naambekendheid. Dit blijkt uit onderzoek voor de BouwKennis Marketing Score Card Naambekendheid & Imago Ruwbouw 2016. De wereld wordt steeds transparanter. Ook in...

Meer informatie

Nederlandse bouw- en installatiesector moet vooral slimmer en beter bouwen

Auteur: Henri Busker | Datum: 22-08-16

Sneller en goedkoper bouwen is minder aan de orde Rotterdam, 22 augustus 2016 – Een veel gehoord credo is ´smarter, faster, cheaper, better’. Maar hoe kijkt de Nederlandse bouw- en installatiesector zelf aan tegen deze ontwikkelingen? De sector is van mening dat Nederland met name slimmer en beter moet bouwen. De focus ligt minder bij sneller en goedkoper. Met name de architecten en handelaren zijn groot voorstander van deze ontwikkelingen....

Meer informatie
Scroll To Top