Nederlandse schilder koopt het liefst bij de verfgroothandel

Schilders in Nederland zien de traditionele verfgroothandel nog altijd als het primaire aankoopkanaal voor hun verf. Het online kopen van verf wordt door het merendeel van de schilders niet als interessant gezien. Dit blijkt uit de Painter Insight Monitor van USP Marketing Consultancy onder 250 Nederlandse schildersbedrijven.Twee derde van verf wordt gekocht via de verfgroothandel

Ongeveer 75% van de verven wordt nog steeds gekocht via de verfgroothandel. In de resultaten zijn weinig tot geen verschillen te zien als er gekeken wordt naar het type verf. Voor zowel binnenmuurverven, buitenmuurverven als lakken & hout onderhoudsproducten geldt dat het overgrote deel primair wordt ingekocht via dit kanaal.Online kopen van verf wordt niet als interessant gezienHet online aankoopkanaal wordt door nagenoeg geen van de schilders gezien als primair aankoopkanaal voor producten, terwijl ongeveer 4% het online kanaal als secundair aankoopkanaal beschouwt.

Een zeer ruime meerderheid van de schilders koopt echter hun producten nooit online.  Ruim 80% geeft aan geen online verf te kopen en hier ook niet in geïnteresseerd te zijn.Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

USP Marketing Consultancy, Business Unit Construction

Stephane Mennen,

Project Manager

T: 010-2066900 E: mennen@usp-mc.nl