Wat zijn de belangrijkste oriëntatiebronnen in de Duitse bouw- en installatiesector?

Veel Nederlandse marketeers uit onze sector kijken graag verder dan hun eigen land. Er wordt dan ook veel gekeken naar onze grootste handelspartner Duitsland. Onze collega's van BauInfoConsult hebben onderzocht wat voor de Duitse architecten, aannemers B&U, installateurs, schilders en afbouwers de belangrijkste oriëntatiebronnen zijn. Wilt u weten: - wat het aandeel is van online media binnen de oriëntatiebronnen? - in welke mate er professioneel gebruik gemaakt wordt van diverse social media? - wat het belang is van fabrikantenwebsites? - welke informatie er op uw website moet staan? - welke bronnen de komende jaren belangrijker worden?; maar ook - in welke mate er online ingekocht wordt? Dit alles en nog veel meer is terug te lezen in de 'Kommunikationsmonitor 2016 (Monitorstudie zum Kommunikations- und Online-Verhalten von Bauakteuren in Deutschland)'. Een onmisbaar rapport voor iedere marketeer die zich (deels) ook op de Duitse markt richt. Het rapport is uiteraard in het Duits, maar er is ook een Engelse samenvatting aan toegevoegd, zodat het ook eenvoudig binnen internationale ondernemingen gedeeld kan worden. Voor meer vragen kunt u zich richten tot:Alexander Faust E: faust@bauinfoconsult.deChristian Packwitz E: packwitz@bauinfoconsult.deDe kosten van dit zeer uitgebreide rapport bedragen slechts €1.799 (3 doelgroepen) of €1.999 (4 doelgroepen). Een factsheet van het onderzoek kunt u op deze webpagina vinden.