Zeker een derde bouwprofessionals aanwezig tijdens Week van de Bouw 2015

Rotterdam, 5 februari 2015 – Zeker een derde van de bouwprofessionals (architecten, hoofdaannemers, gespecialiseerde aannemers en installateurs) is van plan de Week van de Bouw 2015 te bezoeken, één op de vijf twijfelt over bezoek hieraan. De Week van de Bouw 2015 is een combinatie van bouwgerelateerde evenementen en beurzen, waaronder de BouwBeurs. In de bouwsector is men zeker te spreken over deze combinatie van evenementen en beurzen, 54% is hier namelijk positief over. Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder 279 personen werkzaam in de bouwsector.

Bouwpartijen positief over initiatief ‘Week van de Bouw 2015' Van 9 tot en met 13 februari 2015 vindt in de jaarbeurs in Utrecht de BouwBeurs plaats. Dit jaar is de BouwBeurs onderdeel van de Week van de Bouw 2015. Vijf dagen lang komt alles en iedereen in bouw en vastgoed samen in de Jaarbeurs in Utrecht. Een combinatie van vakbeurzen, debatten, awards, netwerkbijeenkomsten en congressen. In de bouwsector is men zeker te spreken over dit initiatief, 54% van de bouwprofessionals reageert hier positief over, de rest heeft een neutrale houding. Men is vooral positief omdat op deze manier meerdere beurzen en evenementen tegelijk bezocht kunnen worden. Dit wordt door veel partijen als zeer efficiënt gezien. Bovendien vinden de bedrijven in de bouwsector dat elke vorm van aandacht voor de bouw in deze tijden positief is, vooral als een hele week in het teken van de bouwsector staat.

Ruim een derde van de professionals in de bouw (35%) is dan ook van plan om de tijdens de Week van de Bouw aanwezig te zijn, waarbij nagenoeg iedereen de BouwBeurs zal bezoeken. Eén op de vijf professionals geeft aan nog te twijfelen over een bezoek aan de Week van de Bouw. Deze partijen laten hun bezoek afhangen van de hoeveelheid werk die nog binnenkomt. Zij zullen alleen gaan als er tijd voor over is.

BouwBeurs met name in trek bij architectenDe Week van de Bouw is met name in trek bij architecten, en dan vooral de BouwBeurs. Ook twee jaar geleden was de BouwBeurs veel bezocht door adviserende en voorschrijvende partijen. Installateurs zijn beduidend minder geïnteresseerd in een bezoek aan de BouwBeurs; slechts 14% hiervan geeft aan de BouwBeurs te gaan bezoeken. Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat installateurs meer interesse hebben in beurzen die specifiek op hun vakgebied gericht zijn, zoals de VSK en Elektrotechniekbeurs.

Innovaties veruit de belangrijkste reden om aanwezig te zijn tijdens de Week van de BouwDe drie belangrijkste redenen om de Week van de Bouw te bezoeken zijn het op de hoogte blijven van de laatste productinnovaties en noviteiten (43%), informatie vergaren over de belangrijkste marktontwikkelingen (30%) en netwerken (16%). Een veelgenoemde reden om de Week van de Bouw niet te bezoeken is gebrek aan tijd. Ongeveer een kwart van de professionals die niet aanwezig zullen zijn, geeft aan geen tijd vrij te kunnen maken hiervoor. Een andere veelgenoemde reden is dat men voldoende andere media heeft om op de hoogte te blijven van productinnovaties (11%).

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:USP Marketing Consultancy, Business Unit Construction Hanan Chafia T: 010-2066900 E: chafia@usp-mc.nl

Volg 'USP voor Bouw' op TwitterDiscussieer mee op de LinkedIn-group ‘BouwMarketeer'

Technische verantwoording:Voor dit onderzoek zijn eind januari 279 online en telfonische enquêtes afgenomen onder architecten, hoofdaannemers (B&U en GWW), gespecialiseerde aannemers (o.a. klusbedrijven, tegelzetters, schilders en stukadoors) en installateurs (E-installateurs en W-installateurs).