De nieuwe generatie (klant)dashboards is binnen!

Wiebe de Ridder

Door Wiebe de Ridder
27 jul 2016
Wonen,

Maak kennis met ‘the future of reporting’ en help uw woningcorporatie verder vooruit.In dit artikel:nieuwe mogelijkheden

  • De nieuwe standaard in online dashboards.
  • Wat levert het op?
  • Wat zijn de opties, mogelijkheden en voordelen?
  • Hoe ziet het eruit?
  • Wanneer een dashboard?
  • Meer weten?

 De nieuwe standaard = …De spelregels veranderen snel in de wereld van research. Dankzij onze betaalbare Dapresy-software heeft USP vandaag én morgen een antwoord in huis op de hoogste eisen die de markt aan een online dashboard kan stellen. volledige vrijheidDenkt u aan:

  • Volledige vrijheid qua vormgeving: basic - storytelling - infographic-achtig.
  • Optimale interactiviteit tussen klant en medewerker.
  • BIG DATA: koppeling externe databronnen.
  • Data ‘actionable’ maken.
  • Persoonsgebonden dashboards.

Barrières als gelimiteerde ontwerp- en structuurmogelijkheden, geen mogelijkheid voor geschreven analyses en vertaalslagen, zijn voorgoed verleden tijd.Wat levert het op?De voordelen zijn legio….ipad research

  • In één oogopslag zien hoe de klant uw organisatie beoordeelt.
  • Direct effect zien van verbeteringen in uw
  • Kosten- en doorlooptijdreductie.
  • (Klant)insights realtime delen met collega’s.
  • Data wordt ‘fun’.
  • Medewerkers worden klantbewuster.
  • Verbetering organisatieprestaties.
  • Wijk-, buurt- en complexprofielen altijd binnen handbereik.

Wat zijn de opties, mogelijkheden en voordelen?Deze zijn vooral afhankelijk van uw wensen, organisatiedoelen en KPI’s, maar de mogelijkheden zijn zo goed als onbeperkt. Een kleine greep hieruit ….Knipsel iconsHoe ziet het eruit?Van ‘recht toe recht aan’, infographic-style of  storytelling: qua vormgeving is zo goed als alles mogelijk. U kunt ons een volledig op maat dashboard voor uw organisatie laten bouwen. Maar u kunt ook gebruik maken of voortborduren op het ‘USP Basis Dashboard‘ (voor woningcorporaties (klantprocessen)). U daarbij kunt gebruik maken van diverse templates, iconen, etc. uit de uitgebreide en continu groeiende Dapresy-bibliotheek. Vindt u hierin niets van uw smaak en/of heeft u zelf ideeën, dan zijn deze speciaal voor uw dashboard te ontwikkelen.Met andere woorden: uw wensen, behoeften en budget staan centraal. En uiteraard staan wij u in de ontwerpfase terzijde met de do’s & dont’s van online dashboarding. Hieronder een kleine impressie van de ontwerpmogelijkheden. Knipsel pcWanneer een (klant)dashboard?Meest populair onder woningcorporaties is om procesgerelateerde klanttevredenheid, al dan niet realtime, in een dashboard weer te geven. Denkt u hierbij aan:

  • Reparatieverzoeken,
  • Nieuwe huurders,
  • Vertrokken huurders,
  • KCC-contact.

Maar ook data uit tevredenheidonderzoek m.b.t. de woning- & woonomgeving wordt steeds vaker ontsloten via een online toegankelijk dashboard. Met name wanneer een dergelijk onderzoek op wijk-, buurt- of complexniveau is uitgevoerd, is de toegevoegde waarde van een dashboard groot. Dit wordt nog verder uitgebouwd wanneer externe databases aan deze profielen worden gekoppeld. Denkt u bijvoorbeeld aan ‘harde’ cijfers als bouwjaar, energielabel, overlastmeldingen, aantal reacties per vrijstaande woning, onderhoudshistorie, onderhoudsplannen, etc. Andere thema’s die geschikt zijn voor een online dashboard, zijn onder andere:

  • Medewerkertevredenheid,
  • Imago/reputatie onderzoek,
  • Senioren/Wonen-Welzijn-Zorg,
  • Klantsegmentatie zoals kwetsbaarheids/risicoprofielen.

 Meer weten?Klikt u hieronder op de button van uw keuze.Dapresybel mijafspraakbrochure opvragen