Data van de DMP-sessies in 2018

Deelnemers van het DMP treden op als gastheer voor de bijeenkomsten. USP zorgt per thema voor een relevante expert spreker. Verder voert USP rond thema’s specifiek onderzoek uit, dat aan de leden van het Platform wordt gepresenteerd. Wilt u zich aansluiten bij het DMP of eens vrijblijvend een sessie bijwonen? Neem dan contact op met Reinier Zuydgeest.

8 Maart: Customer Insights

Customer insights staan steeds vaker centraal bij strategische, tactische en operationele beslissingen van ondernemingen. Nog nooit was het genereren, analyseren en interpreteren van data zo belangrijk voor een effectieve benadering van (potentiële) klanten. Voor uw organisatie is het dus van belang dat u weet waar u over praat.

25 April: Groepsdiscussie klussen en kopen van klusproducten (Millennials vs. 50+)

Wat zijn de doorslaggevende criteria waarop de keuzes gemaakt worden en wie maakt deze beslissingen? En waar worden de producten uiteindelijk gekocht? Via groepsdiscussies krijgt u inzicht in de gedachten en overwegingen van de consumenten. In deze groepsdiscussie worden oudere, meer ervaren klussers tegenover nieuwkomers gezet om de status quo en de toekomst van de markt in beeld te brengen.

5 Juli: Omnichannel Category Management Training

Hoe bereik je een ‘seamless shopping experience’?  Oftewel, hoe zorg je voor een ervaring waarbij alle kanalen naadloos op elkaar aansluiten, of je nu via de winkel, smartphone, tablet of laptop binnenkomt? 

6 September: Bouwtrends

Welke trends zijn er in de professionele bouwsector? En hoe beïnvloeden deze de DHZ-sector? Een toekomstvisie is voor elke ondernemer van belang, zodat de juiste koers kan worden bepaald! Daarom moet er goed gekeken worden naar trends in de andere sectoren, om in de DHZ-sector succesvol te zijn.

18 Oktober: Do’s en Don't's met contentmarketing i.c.m. best practices vanuit DMP leden

Content is king. Wat zijn de ervaringen met online content marketing? Werkt het? En wanneer wel wanneer niet?

12 December: E-commerce & kanaalconflicten

Wat zijn de laatste ontwikkelingen op het gebied van E-commerce in de DHZ sector? Welke uitdagingen en kansen biedt dit de fabrikanten van DHZ producten? En hoe zorg je ervoor E-commerce een juist mix vormt met de rest van de marketing?