Imago-onderzoek; inzicht in het verschil tussen gewenst en daadwerkelijk imago

Wilt u uw communicatie-budget op een nog gerichtere manier inzetten? Wilt u weten waarin uw imago zich positief of negatief onderscheidt van uw concurrenten en hoe u dat kunt verbeteren? Wilt u toetsen hoe verschillende relaties en uw eigen medewerkers uw organisatie zien? Of gaat u binnenkort aan de slag met nieuwe communicatiestrategieën? Betrek uw relaties, medewerkers en klanten!

Inzicht in imago-gaps

Corporaties met een goede reputatie hebben een magneetwerking op vele vlakken. Ze worden bijvoorbeeld vaker betrokken bij nieuwe initiatieven, realiseren een hogere klanttevredenheid, trekken gemakkelijker (schaars) talent uit de arbeidsmarkt, etc. Hiernaast vergroot een sterke reputatie de interne binding van het personeel en beschermt het de organisatie bij zaken als financiële tegenslagen of mismanagement. Oftewel: een goede reputatie bepaalt (mede) de ‘waarde’ van de organisatie. Imago-onderzoek is het startpunt van reputatiemanagement. Het biedt u inzicht in hoe er tegen uw organisatie wordt aankeken en leert u op welke vlakken bijsturing nodig is in de positionering en daarmee het dagelijks handelen van uw organisatie.

Wat levert het op?

  • Direct toepasbare adviezen om imago te verbeteren op de voor u belangrijke merkwaarden en -attributen
  • Koppeling van de mening van klanten, stakeholders, relaties en eigen medewerkers
  • Waardering van stakeholders voor betrokkenheid en openheid
  • Draagvlak binnen de organisatie voor verandering/ verbetering
  • Evaluatie communicatiestrategieën en adviezen voor toekomstige communicatiestrategie
  • Vergelijking/benchmark met andere corporaties

Nieuwsgierig?

  • Bekijk HIER onze brochure voor corporaties
  • Bekijk HIER onze brochure voor de vastgoedsector
  • Of neem direct contact op met Wiebe de Ridder