DMP 2019

Wilt u fact-driven cijfers over de markt? Markt- en marketingtrends vroegtijdig weten? Netwerken met senior marketeers uit de DHZ-sector? Sluit u dan aan bij het Doe-Het-zelf Marketing Platform. Hét kennisplatform voor marketing in de DHZ-sector, waarin leidende marketeers in de sector sinds 2012 samenkomen om te netwerken, kennis te delen, voor inspiratie en innovatie.

Invulling

De bijeenkomsten vinden zes keer per jaar plaats bij één van de lidbedrijven. Op elke bijeenkomst staat een actueel marketingthema centraal. Voorbeelden zijn: Omnichannel strategie, E-commerce, Content Marketing, toekomst van de markt, Branding, Neuromarketing, Customer Journey, de online consument en nog veel meer.

Tijdens de bijeenkomsten wordt de gelegenheid gecreëerd achtergrondkennis te vergaren, praktijkkennis van anderen te vernemen, beleidsissues aan anderen voor te leggen en een relatienetwerk op te bouwen. Enerzijds door training van experts over een bepaald thema aan te bieden en anderzijds door formeel en informeel overleg met collega’s uit de branche te stimuleren.

Concreet ziet het programma (middag en avond) er als volgt uit:

  • Training/ lezing door thema expert;
  • Bespreking resultaten van een specifiek thema onderzoek door USP;
  • Presentaties van de leden hoe zij omgaan met het thema
  • Diner en informeel contact.

Deelnemers van het DMP treden op als gastheer voor de bijeenkomsten. USP zorgt per thema voor een of meerdere relevante expert sprekers. Wilt u zich aansluiten bij het DMP of eens vrijblijvend een sessie bijwonen? Neem dan contact op met Reinier Zuydgeest of Geert-Jan Ariës.

Bijeenkomsten in 2019

7 februari: Branding: op welk niveau zit jouw merk? En hoe breng je het naar de next level?

Tussen bedrijven en organisaties zitten grote verschillen in de manier waarop het merkenbeleid wordt vormgegeven. Door vast te stellen op welk niveau het merk in jouw bedrijf een plaats toebedeeld heeft gekregen, is het mogelijk om de ‘next steps’ voor het merk te bepalen.

26 maart: Groepsdiscussie: Online customer journey in DHZ

Het online kanaal groeit en zal de komende jaren steeds harder gaan groeien. Traditionele retailers investeren veel in hun webshop om de online boot niet te missen. Maar hoe zorg je ervoor dat de online consument de volgende keer weer bij je koopt? Om deze vraag te beantwoorden is iedere serieuze organisatie met een webshop druk bezig om de customer journey in kaart te brengen en te optimaliseren. En dat is nodig ook, met steeds meer webshops is de concurrentie op zijn minst intens te noemen. 

27 juni: Wat kunnen we leren van de globale DHZ-markt - Toekomst van DHZ

Op dit moment moeten wij ons nog realiseren hoe snel en omvangrijk de huidige digitale revolutie is. In slechts een paar jaar tijd hebben bedrijven als Facebook, AirBnB, Tesla, Amazon, Uber het gezicht van de wereldeconomie veranderd. De regels voor het bedrijfsleven zijn voor altijd veranderd en de DHZ-markt is daarop geen uitzondering. Wat doen de grote (en kleine) DHZ retailers om het marktaandeel vast te houden of zelfs te groeien? En wat zijn de resultaten hiervan?

5 september: Hoe verbeter je de samenwerking met retail om samen te winnen?

De consument bepaalt tegenwoordig waar, wanneer en hoe er wordt geshopt. De snel schakelende consument vasthouden, vraagt om een goede klantbelevingsstrategie. Samenwerking tussen retailer en fabrikant kan helpen om die omnichannel consument goed te bedienen. En dat is precies wat de omnichannel consument wil. Maar hoe komt deze samenwerking tot stand en als die er al is, hoe verbeter je die?

17 oktober: Social media marketing met Instagram en Pinterest

De tijd dat marketing bestond uit een mooie, sierlijk beschilderde etalage, is al lang voorbij. Wil je opvallen in het diverse landschap van commerciële diensten en producten, dan is social media marketing essentieel. Pinterest en Instagram zijn twee webapplicaties die zich uitstekend lenen tot marketing. Beide groeien jaar na jaar explosief, dus er zitten zeker potentiële klanten voor jouw zaak bij.

12 december: E-commerce i.c.m. online marketing chatbots, zakelijk vloggen, live streaming

Er gebeurt genoeg op het gebied van video en zakelijk vloggen of live streams zijn niks nieuws. Al jaren wordt dit gedaan, maar slechts recentelijk is dit door een groter (zakelijk) publiek opgepakt. Het kan heel handig zijn om de vindbaarheid van je organisatie te vergroten en wellicht ook de sales. Hoe dit past in de E-commerce strategie? We gaan het zien.

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Reinier Zuydgeest</p>

Meer weten?
Neem contact op met Reinier Zuydgeest
of Geert-Jan Ariës

zuydgeest@usp-mc.nl
+31 6 26 93 61 09LinkedIn

aries@usp-mc.nlLinkedIn

<p>Heeft u een vraag? <br>Neem contact op met Geert-Jan Ariës</p>
<p></p>

Meer weten?
Neem contact op met Reinier Zuydgeest

zuydgeest@usp-mc.nl
+31 6 26 93 61 09LinkedIn

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Reinier Zuydgeest</p>

Heeft u een vraag? 
Neem contact op met Geert-Jan Ariës

aries@usp-mc.nlLinkedIn

<p>Heeft u een vraag? <br>Neem contact op met Geert-Jan Ariës</p>
<p></p>
Terug naar overzicht