Doe-Het-Zelf Marketing Platform 2020

Wilt u fact-driven cijfers over de markt? Markt- en marketingtrends vroegtijdig weten? Netwerken met senior marketeers uit de DHZ-sector? Sluit u dan aan bij het Doe-Het-zelf Marketing Platform. Hét kennisplatform voor B2C-marketing, waarin leidende marketeers in de sector sinds 2012 samenkomen om te netwerken, kennis te delen, voor inspiratie en innovatie.

Invulling

De bijeenkomsten vinden zes keer per jaar plaats bij één van de lidbedrijven. Op elke bijeenkomst staat een actueel marketingthema centraal. Voorbeelden zijn: Omnichannel strategie, E-commerce, Content Marketing, toekomst van de markt, Branding, Neuromarketing, Customer Journey, de online consument en nog veel meer.

Tijdens de bijeenkomsten wordt de gelegenheid gecreëerd achtergrondkennis te vergaren, praktijkkennis van anderen te vernemen, beleidsissues aan anderen voor te leggen en een relatienetwerk op te bouwen. Enerzijds door training van experts over een bepaald thema aan te bieden en anderzijds door formeel en informeel overleg met collega’s uit de branche te stimuleren.

Concreet ziet het programma (middag en avond) er als volgt uit:

  • Training/ lezing door thema expert;
  • Bespreking resultaten van een specifiek thema onderzoek door USP;
  • Presentaties van de leden hoe zij omgaan met het thema
  • Diner en informeel contact.

Deelnemers van het DMP treden op als gastheer voor de bijeenkomsten. USP zorgt per thema voor een of meerdere relevante expert sprekers. Wilt u zich aansluiten bij het DMP of eens vrijblijvend een sessie bijwonen? Neem dan contact op met Reinier Zuydgeest of Geert-Jan Ariës. Ook kunt u hier de brochure downloaden voor meer informatie.

Bijeenkomsten in 2020

Bijeenkomst 1: optimaliseren van je content marketing strategie

Je doelgroep bereiken én haar aandacht krijgen is lastig in een overvol medialandschap. Dit overvolle medialandschap leidt namelijk tot talloze manieren om je content strategie in te richten en hoe vind je hierin de heilige graal? Dat is het onderwerp van de tweede bijeenkomst van het DMP.

Bijeenkomst 2: Sustainability in DIY and Construction: Predicting the future?

Nu duurzaamheid steeds belangrijker wordt, neemt ook de omvang van de markt voor ecologisch bouwen toe. De wereldmarkt voor groene bouwmaterialen zal in 2022 $ 364,6 miljard bereiken. Bovendien wordt de vraag naar groene gebouwen gevoed door de veranderende levensstijl van de consument, evenals de groeiende focus op hoogwaardige producten en duurzame energie.

In deze bijeenkomst zullen we gaan onderzoeken hoe de consument hiertegen aankijkt en hoe de consument bijdraagt aan het groener worden de gebouwen.

Bijeenkomst 3: Brand storytelling

Met brand-storytelling gebruiken merken verhaaltechnieken om met meer impact hun merkboodschap over te brengen bij hun doelgroep. Tijdens deze sessie wordt besproken hoe een verhaal écht werkt en wat veelgemaakte fouten zijn. We bespreken hoe je die principes succesvol toepast in marketing, maar ook interne communicatie.

Bijeenkomst 4: Slimme pull marketing concepten/ digital demand

Met Pull Marketing speel je juist in op de vraag die al bestond: jouw klant weet wat hij of zij wilt, maar dan is het wel nodig dat zij weten dat jij er bent om aan hun vraag te voldoen. Dit kan je bijvoorbeeld doen door ervoor te zorgen dat jouw website goed te vinden is via Google of dat jouw winkels goed bereikbaar zijn. Het voordeel is dat dit soort methoden om jezelf meer vindbaar te maken doorgaans niet zo veel kosten als een Push marketingcampagne. Het nadeel is weer dat Pull Marketing alleen vaak niet effectief genoeg is om jouw merk of product bekend te maken.

Wat zijn nu slimme technieken of concepten om je pull marketing strategie zo efficient mogelijk in te delen?

Bijeenkomst 5: Klantgerichtheid & Share of Wallet : hoe kunnen we klanten loyaler maken

Consumenten shoppen kleding online, bestellen boodschappen, halen brood bij de bakker en drinken koffie in de stad. Allemaal momenten dat ze mogelijk een ‘relatie’ aangaan of onderhouden met een merk. Aan welke 5 knoppen kun je als marketeer draaien om een sterke relatie met je klant op te bouwen? Of ze zelfs loyaal te maken, de ultieme verbintenis?

Bijeenkomst 6: E-commerce

Een vaste prik op agenda, maar toch zijn hier ook veel ontwikkelingen. Verwacht wordt dat de smartphone het e-commercedomein binnen vijf jaar volledig domineert. Hoe speel je daar als webwinkelier en fabrikant slim op in? 

Ook is Direct-to-consumer (D2C) is de laatste jaren sterk gegroeid en biedt ondernemers veel kansen om hun product beter in de markt te zetten. Dit vraagt echter om een omslag in de organisatie qua logistiek, data en marketing.


<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Reinier Zuydgeest</p>

Meer weten?
Neem contact op met Reinier Zuydgeest
of Geert-Jan Ariës

zuydgeest@usp-mc.nl
+31 6 26 93 61 09LinkedIn

aries@usp-mc.nl
+31 6 34 98 06 36LinkedIn

<p>Wilt u meer weten?<br>Neem contact op met Geert-Jan Ariës</p>

Meer weten?
Neem contact op met Reinier Zuydgeest

zuydgeest@usp-mc.nl
+31 6 26 93 61 09LinkedIn

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Reinier Zuydgeest</p>

Wilt u meer weten?
Neem contact op met Geert-Jan Ariës

aries@usp-mc.nl
+31 6 34 98 06 36LinkedIn

<p>Wilt u meer weten?<br>Neem contact op met Geert-Jan Ariës</p>
Terug naar overzicht