Van alle bronnen worden websites van fabrikanten het meest gebruikt door architecten

Wanneer de budgetten onder druk staan, is het uiterst belangrijk om elke euro van het marketing- en communicatiebudget aan het juiste platform te besteden. Het blijft daarnaast belangrijk om ervoor te zorgen dat de eigen website relevant en up-to-date blijft voordat er veel geld uitgegeven wordt aan externe communicatiekanalen. Architecten vertrouwen namelijk sterk op de websites van fabrikanten; het is hun go-to portal wanneer informatie nodig is voor projecten. Bijna alle architecten hebben fabrikantenwebsites gebruikt in de afgelopen twaalf maanden in hun informatiezoektocht. Dit geeft aan dat websites één van de belangrijkste informatiebronnen zijn waarop architecten vertrouwen. De European Architectural Barometer Q1 2020 laat zien hoe de samenwerking tussen verschillende partijen in de bouwsector verloopt en welke informatie architecten nodig hebben voor hun projecten.

European Architectural Barometer Q1 2020 – USP Marketing Consultancy

Websites van fabrikanten worden voornamelijk gebruikt voor het opzoeken van productspecificaties, prijzen en technische informatie

Hoewel veel websites en platforms inmiddels een volledig scala aan informatie voor architecten bieden, waardeert de Europese architect de website van fabrikanten nog steeds erg hoog. Het uitgangspunt van de zoektocht is echter meer generiek. De architect start de zoektocht op het internet via zoekmachines, maar uiteindelijk wordt er gericht op de fabrikantenwebsites gezocht. Dit is een betrouwbare bron voor architecten. Dit is vooral het geval wanneer architecten op zoek zijn naar specifieke productinformatie, prijzen of meer gedetailleerde technische informatie. In alle landen is dit de meest essentiële informatie die architecten verwachten op de website van de fabrikant. De website van fabrikanten is betrouwbaar en wie anders kan de meest up-to-date en meest gedetailleerde informatie per product bieden?

De website wordt nog niet vaak gebruikt om inspiratie op te doen; architecten maken hiervoor gebruik van onafhankelijke bronnen

Net als bij het zoeken naar productspecificaties, is het startpunt in de zoektocht van de architect bij het zoeken naar innovaties en nieuwe producten zoekmachines. Hoewel fabrikanten hun best doen om relevante inhoud voor architecten aan te bieden, lijken ze daar niet volledig in te slagen op dit vlak. De website is zeker een belangrijke informatiebron, maar architecten in heel Europa hebben aanvullende bronnen nodig om volledig in hun informatiebehoeften te voorzien wanneer ze op zoek gaan naar inspiratie. Het lijkt erop dat architecten een sterke voorkeur hebben voor andere bronnen dan de fabrikant, vooral als het gaat om informatie over esthetiek, nieuwigheden, en nieuwe product innovaties. Voor dit soort informatie vertrouwen architecten meer op onafhankelijke informatiebronnen zoals professionele vakbladen, maar ook op nieuwere informatiebronnen zoals online architectenportals.

<p>Wilt u meer weten?<br>Neem contact op met Dirk Hoogenboom</p>

Wilt u meer weten?
Neem contact op met Dirk Hoogenboom
of Jeroen de Gruijl

hoogenboom@usp-mc.nl
+31 6 52 09 89 24LinkedIn

degruijl@usp-mc.nl
+31 6 83 97 90 41LinkedIn

<p>Wilt u meer weten?<br>Neem contact op met Jeroen de Gruijl</p>

Wilt u meer weten?
Neem contact op met Dirk Hoogenboom

hoogenboom@usp-mc.nl
+31 6 52 09 89 24LinkedIn

<p>Wilt u meer weten?<br>Neem contact op met Dirk Hoogenboom</p>

Wilt u meer weten?
Neem contact op met Jeroen de Gruijl

degruijl@usp-mc.nl
+31 6 83 97 90 41LinkedIn

<p>Wilt u meer weten?<br>Neem contact op met Jeroen de Gruijl</p>
Terug naar overzicht