Gezinnen met hoger inkomen kopen tuinproducten vaker online

Sinds 2014 meet USP het aankoopgedrag van consumenten in 11 Europese landen voor een variëteit aan producten. ​Zo ook voor tuinproducten.

Het aandeel producten dat online gekocht wordt stijgt elk jaar. De producten voor doe-het-zelf en de tuin zijn daarop geen uitzondering. Maar wanneer er gekeken wordt naar het inkomen en het effect op de online aankopen, is er een duidelijk beeld zichtbaar. Hoe hoger het inkomen van het huishouden, hoe vaker tuinproducten online worden gekocht. De verklaring hiervoor is dat de huishoudens met een hoog inkomen vaker een (goede) smartphone hebben, waarmee zij gemakkelijk online kunnen shoppen. Ook zullen zij überhaupt vaker producten kopen en daardoor ook meer vertrouwen hebben in het online kanaal.


Online purchase Europe garden products

Maar niet alleen qua aankoop zijn de hogere inkomens vaker online te vinden, ook bij het oriënteren zijn het de hogere inkomens die vaker online te vinden zijn. Opvallend is ook dat voor tuintegels er minder vaak online wordt georiënteerd, wat direct is terug te zien in het aandeel online aankopen.

Online orientation Europe garden products


Voor meer gedetailleerde informatie verwijzen wij u door naar de Garden Trends & Brands monitor