Gebiedspromotiescore: imago & identiteit van een buurt in beeld.
Heb je een thermometer om te monitoren hoe er wordt gedacht over een buurt of wijk waar je mee aan de slag moet? Zijn de bewoners, bezoekers en omwonenden tevreden? Of liever nog, zijn ze enthousiast en bevelen ze het gebied aan bij hun vrienden, collega’s en relaties als plek om te wonen, te winkelen of te recreëren? En wanneer dat gebeurt, waarom doen ze dat dan? Anders gezegd: wat zijn de sterke punten in het imago of de door bewoners waargenomen identiteit van dit gebied?
Met deze informatie kun je gericht gaan werken aan het versterken van je imago en identiteit bij (her)ontwikkeling of promotie van een gebied. Dit kan zowel voor woningbouw, mixed-use, kantoren als winkelgebieden. De essentie is om met een paar eenvoudige en korte vragen de verhalen over een gebied op te halen bij de doelgroep zelf en niet op basis van aannames. Deze methode is eenvoudig in te zetten en levert praktisch in te zetten resultaten op in de vorm van een lijst aan aanbevelingen en gebreken. Daarnaast geeft het onderzoek een algemeen beeld van hoe bewoners en bezoekers het gebied waarnemen. Deze score kun je afzetten tegen andere gebieden en de benchmark.
Wil je meer weten over deze methode? We komen graag langs voor een gesprek!
Gerelateerd nieuws
Corporaties zetten in op flexibele woonconcepten
Inzet op flexibele woonconcepten en focus op specifieke doelgroepen (met zorg)Ruim de helft van de corporat... Lees meer
Kan de prijs elektrische installateurs verleiden om van merk te ver...
European Electrical Installation Monitor Q4 2020 – USP Marketing ConsultancyPrijs is niet allesbepalend ... Lees meer
Het gebruik van vak- en fabrikantenbladen onder loodgieters en W-in...
De grootste daling in het gebruik van traditionele informatiebronnen was tussen 2016 en 2018 Uit de gemidd... Lees meer