Gebiedspromotiescore: imago & identiteit van een buurt in beeld.
Heb je een thermometer om te monitoren hoe er wordt gedacht over een buurt of wijk waar je mee aan de slag moet? Zijn de bewoners, bezoekers en omwonenden tevreden? Of liever nog, zijn ze enthousiast en bevelen ze het gebied aan bij hun vrienden, collega’s en relaties als plek om te wonen, te winkelen of te recreëren? En wanneer dat gebeurt, waarom doen ze dat dan? Anders gezegd: wat zijn de sterke punten in het imago of de door bewoners waargenomen identiteit van dit gebied?
Met deze informatie kun je gericht gaan werken aan het versterken van je imago en identiteit bij (her)ontwikkeling of promotie van een gebied. Dit kan zowel voor woningbouw, mixed-use, kantoren als winkelgebieden. De essentie is om met een paar eenvoudige en korte vragen de verhalen over een gebied op te halen bij de doelgroep zelf en niet op basis van aannames. Deze methode is eenvoudig in te zetten en levert praktisch in te zetten resultaten op in de vorm van een lijst aan aanbevelingen en gebreken. Daarnaast geeft het onderzoek een algemeen beeld van hoe bewoners en bezoekers het gebied waarnemen. Deze score kun je afzetten tegen andere gebieden en de benchmark.
Wil je meer weten over deze methode? We komen graag langs voor een gesprek!
Gerelateerd nieuws
Zolder renovaties populairder dan ooit
European Home Improvement Monitor - USP Marketing Consultancy Thuiswerken leidt tot veranderende woningbeh... Lees meer
Taaie trends en hun invloed op materialen in de bouwsector
European Architectural Barometer Q2 2020 - USP Marketing ConsultancyHout is in opkomst De bovenstaand... Lees meer
Merkonderzoek is essentieel om te weten waar jouw merk staat ten op...
Om een duidelijk overzicht te hebben van wat voor beeld professionals van een merk hebben, is een ‘brand aw... Lees meer