Jongere generaties meer bereid om te investeren in energiezuinige woning
In hoeverre vinden consumenten dat ze een energiezuinig huis hebben en hoe willen ze die verbeteren? Volgens ons onderzoek, dat werd gehouden onder consumenten in 11 Europese landen, zijn jongere generaties het meest geneigd om te investeren in een energiezuinige woning. Ze zien daarbij meerdere mogelijkheden om dit te doen. Dit blijkt uit het onderzoek ‘The European Home Improvement Monitor Q1 2020’ dat zich dit kwartaal richt op smart producten en het verbeteren van de energiezuinigheid van woningen.

European Home Improvement Monitor Q1 2020 – USP Marketing Consultancy
Helft van Europese consumenten vindt hun huis 'energie zuinig'
Hoe meer er te besparen valt, hoe meer belangstelling consumenten zullen hebben om hun huizen energiezuiniger te maken. Momenteel betitelt bijna de helft van de consumenten hun woning als energiezuinig, terwijl 20% vindt dat hun huis helemaal niet energiezuinig is. De bereidheid om te investeren in het energiezuiniger maken van het huis verschilt sterk per leeftijdsgroep. De generatie 55+ is minder bereid om te investeren dan de jongere generaties.
Consument overweegt meerdere manieren om energiezuinigheid te verbeteren
Het creëren van een energiezuinig huis is geen kwestie van één oplossing toepassen. Er zijn altijd meerdere maatregelen die men zou kunnen nemen om de energiezuinigheid te verbeteren. Ons onderzoek laat zien dat er ook daadwerkelijk verschillende maatregelen worden overwogen door de consument. Het verschilt daarbij aanzienlijk per land wat het meest populair is. Italiaanse consumenten kijken vooral naar het verbeteren van de isolatie van hun woning. Terwijl de Poolse consumenten van plan zijn om te investeren in energiezuinige keukenapparatuur en waterefficiënte douchekoppen en toiletten. In Duitsland zijn consumenten daarentegen vooral geïnteresseerd in het vervangen van hun verlichting, terwijl consumenten in Spanje allerlei maatregelen overwegen om hun huis energiezuiniger te maken.
Voor meer gedetailleerde informatie en resultaten per land verwijzen wij u door naar de European Home Improvement Monitor Q1 2020.

Meer weten?
Neem contact op met Reinier Zuydgeest
of Dirk Hoogenboom

Wilt u meer weten?
Neem contact op met Dirk Hoogenboom

Gerelateerd nieuws
Corporaties zetten in op flexibele woonconcepten
Inzet op flexibele woonconcepten en focus op specifieke doelgroepen (met zorg)Ruim de helft van de corporat... Lees meer
Kan de prijs elektrische installateurs verleiden om van merk te ver...
European Electrical Installation Monitor Q4 2020 – USP Marketing ConsultancyPrijs is niet allesbepalend ... Lees meer
Het gebruik van vak- en fabrikantenbladen onder loodgieters en W-in...
De grootste daling in het gebruik van traditionele informatiebronnen was tussen 2016 en 2018 Uit de gemidd... Lees meer