Nederlandse schilder koopt het liefst bij de verfgroothandel
Schilders in Nederland zien de traditionele verfgroothandel nog altijd als het primaire aankoopkanaal voor hun verf. Het online kopen van verf wordt door het merendeel van de schilders niet als interessant gezien. Dit blijkt uit de Painter Insight Monitor van USP Marketing Consultancy onder 250 Nederlandse schildersbedrijven.Twee derde van verf wordt gekocht via de verfgroothandel
Ongeveer 75% van de verven wordt nog steeds gekocht via de verfgroothandel. In de resultaten zijn weinig tot geen verschillen te zien als er gekeken wordt naar het type verf. Voor zowel binnenmuurverven, buitenmuurverven als lakken & hout onderhoudsproducten geldt dat het overgrote deel primair wordt ingekocht via dit kanaal.Online kopen van verf wordt niet als interessant gezienHet online aankoopkanaal wordt door nagenoeg geen van de schilders gezien als primair aankoopkanaal voor producten, terwijl ongeveer 4% het online kanaal als secundair aankoopkanaal beschouwt.
Een zeer ruime meerderheid van de schilders koopt echter hun producten nooit online. Ruim 80% geeft aan geen online verf te kopen en hier ook niet in geïnteresseerd te zijn.Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
USP Marketing Consultancy, Business Unit Construction
Stephane Mennen,
Project Manager
T: 010-2066900 E: mennen@usp-mc.nl

Wilt u meer weten?
Neem contact op met Dirk Hoogenboom
of Stephane Mennen

Wilt u meer weten?
Neem contact op met Dirk Hoogenboom

Gerelateerd nieuws
Dienstverlening corporaties bij reparatieverzoeken door corona onde...
Tijdens de eerste lockdown in maart zijn veel reparaties uitgesteld. Corporaties voerden alleen nog maar sp... Lees meer
Zolder renovaties populairder dan ooit
European Home Improvement Monitor - USP Marketing Consultancy Thuiswerken leidt tot veranderende woningbeh... Lees meer
Taaie trends en hun invloed op materialen in de bouwsector
European Architectural Barometer Q2 2020 - USP Marketing ConsultancyHout is in opkomst De bovenstaand... Lees meer