Particulier blijft vertrouwen op expertise van de onderhoudsprofessional
Particulieren die professionals inschakelen voor onderhoudswerk willen veelal niet zelf de verantwoordelijkheid dragen voor product- en merkbeslissingen. Men vertrouwt hiervoor liever op de expertise van de onderhoudsprofessional. Onderhoudsbedrijven in Nederland worden dus ook in 2018 gezien als voornaamste beslisser in de onderhoudsmarkt. Echter, particulieren willen graag voor aanvang van een onderhoudsklus wel weten welk type product en merk gebruikt gaan worden door de schilder. Dit blijkt uit een online onderzoek uitgevoerd door USP Marketing Consultancy onder 500 particuliere woningeigenaren in Nederland, in opdracht van Koninklijke OnderhoudNL, de grootste organisatie van onderhoudsbedrijven in het vastgoedonderhoud in Nederland.
Eindverantwoordelijkheid product- en merkkeuze in handen van de professional
De uiteindelijke product- en merkkeuze wordt veelal aan de professional overgelaten. Waar minder dan een vijfde van de woningeigenaren aangeeft wel zelf verantwoordelijkheid voor product- en merkkeuzes te willen dragen, geeft ongeveer de helft van de Nederlandse woningeigenaren aan deze keuzes liever aan de onderhoudsprofessional over te laten. De onderhoudsprofessional blijft dus met name gezien worden als dé specialist, die de kennis en kunde beschikt om particulieren te adviseren.
De woningeigenaar heeft wel graag voorkennis over product en merk
Wanneer het aan komt op product- en merkkeuzes, geven particulieren echter niet de totale controle uit handen. Ongeveer de helft van de respondenten geeft aan het (zeer) eens te zijn met de stellingen dat zij vooraf willen weten met welke merken en producten de professional werkt. Het type product is voor de particulier iets belangrijker dan het merk dat het onderhoudsbedrijf die voor hen de klus uitvoert gaat gebruiken. Het is dus belangrijk voor onderhoudsbedrijven in Nederland om hun klant niet geheel buitenspel te plaatsen, maar om ze te betrekken in het proces en tekst en uitleg te geven over gemaakte keuzes en beweegredenen. Wanneer deze informatiestroom consistent en transparant wordt doorgezet, zal het vertrouwen in de onderhoudsexperts verder groeien.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
USP Marketing Consultancy, Business Unit Construction
Dhr. Stephane Mennen
Telefoon: 010-2066900
E-mail: Mennen@usp-mc.nl
Internet: www.usp-mc.nl
Koninklijke OnderhoudNL
Dhr. Okke Spruijt, directeur
Telefoon: 06-53707873
E-mail: o.spruijt@onderhoudnl.nl
Internet: www.onderhoudnl.nl
Koninklijke OnderhoudNL is de ondernemersorganisatie van ca. 2.000 specialistische bedrijven in totaal vastgoedonderhoud, renovatie, restauratie, isolatie, schilderen, beglazing en industriële metaalconservering.
Meer weten?
Neem contact op met Stephane Mennen

Gerelateerd nieuws
Zolder renovaties populairder dan ooit
European Home Improvement Monitor - USP Marketing Consultancy Thuiswerken leidt tot veranderende woningbeh... Lees meer
Taaie trends en hun invloed op materialen in de bouwsector
European Architectural Barometer Q2 2020 - USP Marketing ConsultancyHout is in opkomst De bovenstaand... Lees meer
Merkonderzoek is essentieel om te weten waar jouw merk staat ten op...
Om een duidelijk overzicht te hebben van wat voor beeld professionals van een merk hebben, is een ‘brand aw... Lees meer