Slim verhuren
- Klant is volledig uit beeld.
- Hoge werkdruk, medewerkers komen om in werk.
- Geen zicht op werkvoorraad, hoge piekbelasting.
- Gemiddelde leegstand direct-verhuurbaar 20 dgn.
- Gemiddelde leegstand niet-direct-verhuurbaar 75 dgn.
- Geen sturing op resultaat of prestatieverbetering.
- Proces wordt afgehandeld door 4 functies (totaal 15 fte).
- Aantal aaneengesloten verhuring 20 op 500 (4 %).

- Alleen dingen doen waar klanten om vragen.
- Woning schoon en in 1 x goed opleveren.
- Doorstroom (én blokkades in doorstroom) zichtbaar maken.
- Manager, medewerkers werken samen als team.
- Verspilling (dubbel werk, inspecties) uit het proces halen.
- Minder overdracht. 1 medewerker (verhuismakelaar).
- Meten, rapporteren en sturen op doorlooptijd.
- Als we moeten verbouwen, beter samenwerken met aannemers.
- Tevreden huurders, zowel vertrek als welkom is goed geregeld.
- Toename van betrokkenheid en tevredenheid medewerkers.
- Van vier naar twee functies dus minder overdracht.
- Verbetering van onderlinge samenwerking in team.
- Vermindering van aantal Fte s (40 %).
- Vergroting direct verhuurbaar 30 %, daling leegstand 75 %.
- Daling leegstand niet-direct-verhuurbare woningen 50 %.
- Doorlooptijd asbestsanering van gemiddeld 48 naar 12 dagen.
- Eenderde van bouwtijd bij volledige verbouwing.
- Aantal aaneengesloten verhuring (30 40 %).
Meer informatie?Bezoek de pagina van de nieuwe Systeemaanpak Plus!Harry Welch ServiceCompany Organisatie adviseur 06-51541424 h.welch@servicecompany.nuMartijn Verschoor USP Marketing Consultancy Onderzoeksconsultant Klanttevredenheid 06-41314765 verschoor@usp-mc.nl
Gerelateerd nieuws
Marketing Platform Woonconsument 2021
Invulling De bijeenkomsten vinden zes keer per jaar plaats bij één van de lidbedrijven. Op elke bijeenkoms... Lees meer
Bouw Marketing Platform 2021
De basis Middels 6 bijeenkomsten per jaar (15.00-21.00 uur) wordt de gelegenheid gecreëerd achtergrondkenn... Lees meer
Duurzaamheid blijft een actueel thema, maar bereidheid om te invest...
European Architectural Barometer Q4 2020 – USP Marketing Consultancy Duurzaamheid speelt het vaakst een ro... Lees meer