Trends en tegentrends in wonen en werken
Zo werk je bij een kennisinstituut in de bouwsector (SBRCURnet ), en zo werk je bij USP Marketing Consultancy. Zo ben je verliefd, verloofd, getrouwd, heb je drie kinderen, woon je in een gezellige wijk aan de randen van de stad en zo verhuis je met je gezin naar een woning met tuin midden in het centrum van Rotterdam. Ja, u leest het goed, een gezin dat verhuist náár de...
Zo werk je bij een kennisinstituut in de bouwsector (SBRCURnet ), en zo werk je bij USP Marketing Consultancy. Zo ben je verliefd, verloofd, getrouwd, heb je drie kinderen, woon je in een gezellige wijk aan de randen van de stad en zo verhuis je met je gezin naar een woning met tuin midden in het centrum van Rotterdam. Ja, u leest het goed, een gezin dat verhuist náár de stad in plaats van uit de stad. En we blijken niet de enigen te zijn want in de straat wonen nog vier gezinnen met jonge kinderen. En ook in de toekomst zullen wij niet de enige zijn (zie https://versbeton.nl/2017/03/rotterdam-2037-spelen-en-stoepkrijten-op-de-coolsingel/). Op drie minuten lopen van het centraal station en op twee minuten lopen van de multiculturele kruiskade. Fantastisch toch, als je van de stad houdt zoals ik. Het is misschien niet standaard en hetgeen de meeste gezinnen doen, maar er is wel een markt voor.
Het spotten van dit soort ontwikkelingen in de samenleving en hier handen en voeten aan geven voor woningcorporaties, gemeenten en ontwikkelaars heeft mij naar USP Marketing Consultancy gelokt. Ik ben gefascineerd door de dynamiek van de stad en de manier waarop mensen, merken, mobiliteit en marketing zorgen voor nieuwe ontwikkelingen. Trends en tegentrends volgen elkaar op. Gezinnen die vertrekken uit de stad, gezinnen die naar de stad toetrekken. Groene daken, dakterassen, zonnepanelen. Duurzame kantoren, gezonde kantoren, flexibele kantoren co-workspaces. Wonen en zorg, scheiding van wonen en zorg.
Op basis van data driven en fact based adviezen wil ik graag helpen om een nog mooier Nederland te realiseren. Ik ben ervan overtuigd dat innovatie en ondernemerschap hier een belangrijke rol in spelen.
Wanneer u eens verder wilt praten over de onderwerpen uit deze blog of op zoek bent naar een dwarsdenker op het gebied van wonen, werken en leven, dan drink ik graag een kop koffie met u.
Wiebe de Ridder
Business Unit Manager Wonen & Vastgoed
USP Marketing Consultancy BV
M: +31 (0)6-24672680
E: deridder@usp-mc.nl
Gerelateerd nieuws
Kan de prijs elektrische installateurs verleiden om van merk te ver...
European Electrical Installation Monitor Q4 2020 – USP Marketing ConsultancyPrijs is niet allesbepalend ... Lees meer
Het gebruik van vak- en fabrikantenbladen onder loodgieters en W-in...
De grootste daling in het gebruik van traditionele informatiebronnen was tussen 2016 en 2018 Uit de gemidd... Lees meer
De opkomst of ondergang van “do-it-for-me” in de home improvement m...
De drijfveren voor meer DIFMDe afgelopen Jaren, of tot 2019 om precies te zijn, was er in Europa een gestag... Lees meer