Onze marktonderzoeken

Marktrapporten

See all

Marktrapporten / European Architectural Barometer

European Architectural Barometer

Inzicht in de toestand van de bouwmarkt in Europa, met een focus op Europese architecten. Elk kwartaal worden 750+ succesvolle telefonische interviews afgenomen bij architecten in 8 Europese landen. Elk kwartaalrapport richt zich op een belangrijk marketingonderwerp, bijvoorbeeld duurzaamheid, BIM, prefab, oriëntatiegedrag en nog veel meer. De rapporten bevatten ook onze voorspellingen voor toekomstige bouwvolumes.

Excellence trough expertise

Belangrijke voordelen

Inzichten gebaseerd op feiten

De European Architectural Barometer is gebaseerd op solide kwantitatief marktonderzoek. De rapporten verschaffen belangrijke inzichten over een breed scala aan marketingonderwerpen zoals BIM, prefab, duurzaamheid en nog veel meer.

Solide methode

Elk rapport is gebaseerd op meer dan 750 succesvolle telefonische interviews. Deze doelgroep kan alleen goed onderzocht worden via telefonische interviews.

Sterke vergelijkbaarheid

De European Architectural Barometer bestrijkt 8 belangrijke Europese landen. Omdat het onderzoek in alle landen op hetzelfde moment wordt uitgevoerd, volgens dezelfde methode en vragenlijst, zijn de resultaten per land in hoge mate vergelijkbaar.

Co-makership

Uw mening en input zijn belangrijk voor ons! Al onze abonnees hebben invloed op de vragenlijst en de onderwerpen die we behandelen.

Lange staat van dienst

De European Architectural Barometer loopt al vele jaren en heeft een sterk en loyaal klantenbestand. De thema's worden om de 2 jaar herhaald en bieden goed inzicht in de trends.

Excellence trough expertise

Beschikbare rapporten

Bouw

BIM Q4 2023

2024 246 pages

Key insights regarding the BIM usage and behaviour of European architects, and our latest future building volumes prognoses

Bouw

Sustainability Q2 2023

2023 94 pages

Uncover architects' perspectives on sustainability in Q2 2023. Explore the evolving sustainable practices and the impact on architectural designs and project implementations.

Bouw

Media orientation Q1 2023

2023 95 pages

Unravel the media engagement trends among European architects in Q1 2023. Delve into how different media channels are utilized for information, inspiration, and professional growth.

Bouw

Prefab in construction Q3 2023

2023 90 pages

Delve into the influential role of contractors within construction decision-making units. Explore the dynamics and the extent of impact contractors have in crucial construction decisions.

Bouw

Trends in material usage Q2 2022

2022 117 pages

Explore the evolving trends in material usage among European architects in Q2 2022. Delve into the factors driving material preferences and the impact on construction aesthetics and sustainability.

Bouw

Sustainability Q1 2022

2022 133 pages

Discover the blend of sustainability and circularity in architectural practices during Q1 2022. Understand the shift towards eco-friendly and circular design principles.

Bouw

Love Brands Q4 2022

2022 133 pages

Dive into the concept of Love Brands within the architectural sector. Discover which brands resonate well with architects and the elements that contribute to strong brand affinity.

Bouw

Decision making Q3 2022

2022 103 pages

Unveil the decision-making processes in the construction industry through the lens of European architects. Discover the factors that influence crucial decisions and the interplay among different stakeholders.

1,850€ SIngle report 8 countries / 6,300€ Annual subscritpion

Een selectie van klanten waarvoor wij gewerkt hebben

Hoe onze klanten ons beschrijven

Anne Marie O’Toole-Deviller

Head of Marketing West at Kingspan

The USP Architectural barometer research has been a great asset for us in this regard and a solid basis for conducting further in-depth research.

Daniel Angelovski

Group insights manager at Velux

Their specialized insights through the European contractor monitor and European architectural barometer provide a level of industry knowledge that is otherwise challenging to obtain.

Jan Coerts

European Owens Corning

We use the European architectural barometer reports from USP to get architectural input on items relevant for the building and construction industry in Europe, helping us to set priorities in our innovation agenda.

Hardy Jaeschke

Senior Manager Market Research, Market Intelligence / Vaillant Group

The USP reports help us better understand different B2B target groups. better assess their business situations and enrich our range of knowledge enormously.

Anton Haller

Head of Precast Marketing at Allplan

USP’s architectural reports helps us understand the mood in the market which is really valuable. Also it helps us verify the key topics our customers area dealing with.

Marina Wall

Manager Customer Research & Insights at DAW SE

USP has extensive international construction industry experience, and their painters monitor provide valuable insights, supporting our marketers in their marketing strategies.

Experts

Dirk Hoogenboom

Manager Sales & Marketing

Jeroen De Gruijl

Team Leader | Consultant

Veelgestelde vragen

  1. Wat zijn de belangrijkste trends die we in dit onderzoek behandelen?

De trends die in dit rapport aan bod komen, zijn onder andere duurzaamheid, trends in materiaalgebruik, besluitvorming in de bouwsector, voorkeursmerken onder architecten, mediaoriëntatie, prefab, BIM, arbeidstekorten en nog veel meer.

  1. Wat is de methode achter dit onderzoek?

Dit rapport is gebaseerd op 3.400 succesvolle kwantitatieve telefonische interviews met architecten op jaarbasis. De interviews zijn afgenomen in de moedertaal in Spanje, Italië, Frankrijk, België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Polen. Het rapport is gebaseerd op een representatieve steekproef van architecten, exclusief bedrijven met minder dan 1 werknemer. Dit onderzoek wordt elk kwartaal uitgevoerd, met rapporten over verschillende belangrijke marketingonderwerpen zoals mediaoriëntatie, BIM, prefab, duurzaamheid en nog veel meer. Met deze rapporten krijgt u vitale inzichten om uw strategische marketingplannen aan te scherpen, om interne discussies/besluitvorming te verbeteren met op feiten gebaseerde informatie, en om mogelijke specifieke onderwerpen voor marktonderzoek te identificeren.

  1. Hoe vaak wordt dit onderzoek uitgevoerd en worden de rapporten gepubliceerd?

Het onderzoek wordt vier keer per jaar uitgevoerd en de rapporten worden elk kwartaal gepubliceerd.

  1. Voor wie is dit onderzoek waardevol?

Deze inzichten zijn van grote waarde voor elke partij die actief is in de bouwsector en zich richt op architecten en de architectuurmarkt.

  1. Hoe krijg je toegang tot de rapporten?

Neem contact met ons op via het contactformulier, bestel de rapporten via de rapportbestelfunctie of neem contact met ons op via [email protected]

  1. Wat kost het?

Eén rapport voor 8 landen is verkrijgbaar voor € 1.850,-, en een jaarabonnement (4 rapporten) kost € 6.300,-.

  1. Welke landen bestrijkt dit rapport?

Naast de inzichten op Europees niveau, bestrijkt en vergelijkt dit rapport de volgende Europese landen: het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Nederland, België en Polen.

Neem contact met ons op

Zend ons een bericht

Neem dan contact op met ons kantoor of vul het contactformulier in, dan nemen onze specialisten contact met u op.

MAIL

[email protected]

TELEFOON

+31 10 2066900

ADDRESS

Max Euwelaan 51
3062 MA Rotterdam