Painter Insight Monitor

Over de Europese professionele verfmarkt

De verfmarkt is jarenlang redelijk stabiel gebleven. Dit is opmerkelijk, vooral met het oog op het gebruik van kunststof kozijnen en andere materialen die niet moeten worden geverfd. Tegelijkertijd zijn de verffabrikanten bezig met het verbeteren van hun producten. Verf wordt steeds meer kleurstabiel en minder gevoelig voor slijtage. Fabrikanten erkennen ook dat de schilder merkloyaal is. Ze schakelen niet snel over van hun gebruikelijke verfmerken.

De professionele schilder heeft bewezen tamelijk traditioneel te zijn. Hij gaat graag naar zijn favoriete gespecialiseerde verfhandelaar of koopt rechtstreeks bij fabrikanten (via servicecenters). De multi-skilled professionals (naast de verf verschillende andere banen doen) zijn steeds meer bereid om bouwvakkers en doe-het-zelfzaken te kopen. Deze generalistische winkels hebben steeds meer gespecialiseerde producten in het assortiment en bevinden zich meestal in de nabijheid van de schilder en de bouwplaats. Tegelijkertijd wordt e-commerce steeds vaker geaccepteerd in meer traditionele industrieën en bedrijven, waaronder de verfindustrie.

Over de Painter Insight Monitor

USP Marketing Consultancy voert deze monitor eenmaal per jaar uit. Elke editie van de Painter Insight Monitor is gewijd aan één of meerdere thema's. In 2016 was dit thema 'mediaconsumptie en oriëntatie'. In 2017 was de monitor gericht op 'het competitieve landschap', 'efficiency & innovaties' en 'klantloyaliteit'. In de 2018 editie van 2018 was het thema digitalisatie; hoe ver is de professionele schilder bijvoorbeeld met online? Wat dienen fabrikanten te doen om de veranderende doelgroep te bereiken?. 

Een jaarlijks terugkerend element is een overzicht van het merklandschap voor alle productcategorieën (naamsbekendheid, merkgebruik en meest gebruikte merk). Aangezien we informatie hebben over de merkpositie van alle relevante merken, is het nu mogelijk om uw merkontwikkeling over 4 jaar te laten zien.

De Painter Insight Monitor omvat 8 belangrijke Europese markten (Duitsland, Frankrijk, Polen, Italië, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Nederland, België) en elk jaar worden 250 professionele schilders per land geïnterviewd. Dit biedt een uitgebreid toepassingsgebied op de Europese verfmarkt (binnenmuurverf, buitenmuurverf en lak) en niet-verfmarkten (acrylafdichtmiddelen, tapes, muurvullers, houtreparatie, verfspuiten, borstels en rollen, stofafzuigers / stofzuigers en schuurmachines).

Inschrijven nieuwsbrief

Voor de afbouwsector hebben wij ook een tweetal nieuwsbrieven waarvoor u zich kunt inschrijven, namelijk de UsPDATE Bouw & de Newsletter Construction. Dat kan via de volgende link: https://www.usp-mc.nl/nl/inzichten/nieuwsbrief/

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Dirk Hoogenboom</p>

Meer weten?
Neem contact op met Dirk Hoogenboom
of Stephane Mennen

hoogenboom@usp-mc.nl
+31 6 52 09 89 24LinkedIn

mennen@usp-mc.nl
+31 6 10 26 72 11LinkedIn

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Stephane Mennen</p>

Meer weten?
Neem contact op met Dirk Hoogenboom

hoogenboom@usp-mc.nl
+31 6 52 09 89 24LinkedIn

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Dirk Hoogenboom</p>

Meer weten?
Neem contact op met Stephane Mennen

mennen@usp-mc.nl
+31 6 10 26 72 11LinkedIn

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Stephane Mennen</p>