The European Kitchen Market 2020/2021

Wat is de omzet van de residentiële keukenmarkt in 2020? Hoe is deze omzet verdeeld over de verschillende kanalen? En waarom kiezen keukenkopers voor een bepaald aankoopkanaal? Door u te abonneren op dit onderzoek krijgt u meer belangrijke inzichten over hoe deze markt zich ontwikkelt.

Over de Europese residentiële keukenmarkt

De Europese keukenmarkt heeft de afgelopen jaren een gestage groei doorgemaakt. Voor de komende jaren wordt dit ook verwacht, vanwege een toename van het aantal huishoudens in Europa en we zien duidelijk een verstedelijking en verdichting van grootstedelijke gebieden. Alle tekenen wijzen dus op een toename van de woningbouw en een groeiende Europese keukenmarkt.

Tegelijkertijd verandert de markt. Door digitalisering is e-commerce en online distributie een steeds groter wordende, snelgroeiende industrie. Het is niet verwonderlijk dat zelfs winkels die voorheen beperkt waren tot de detailhandel, hun goederen in de toekomst ook online zullen verkopen. Veranderingen in de eisen van de consumenten veranderen ook de markt. Naarmate de naamsbekendheid onder consumenten blijft toenemen, wordt er meer nadruk gelegd op productontwerp en functies, terwijl de prijsgevoeligheid afneemt. Middellange tot hoogwaardige producten worden de steunpilaar van de keukenmarkt, terwijl de vraag naar milieuvriendelijke en energiezuinige keukenapparatuur ook groeit naarmate het milieubewustzijn van de consument toeneemt.


The European Kitchen Market 2020/2021 brochure


Waarom een onderzoek naar de Europese koper van keukens, onderdelen en apparatuur?

De markt voor keukens verandert dus onder invloed van bijvoorbeeld e-commerce en de veranderende wensen en eisen van de consument. Momenteel is er geen rapport beschikbaar dat structurele inzichten biedt in de Europese keukenmarkt op basis van kwantitatief onderzoek. USP heeft veel ervaring met het uitvoeren van kwantitatief onderzoek in de Nederlandse keukenmarkt en bieden nu onze expertise aan om een Europees onderzoek te creëren om u gedetailleerde informatie over de markt en een beter inzicht in de klantreis van de consument te bieden. Dit zal u helpen om de juiste strategische acties te ontwikkelen en marktaandeel te winnen.

Hoe?

De Europese keukenmarkt 2020/2021 omvat zes belangrijke Europese markten (Spanje, Frankrijk, Italië, Duitsland, Oostenrijk en Polen). Om de twee jaar interviewt USP 1.000 kopers van complete keukens, apparaten en meubels in elk land. Dit maakt het het enige beschikbare kwantitatieve rapport en biedt een uitgebreid bereik op de Europese keukenmarkt.

Wat krijgt u door dit rapport?

• USP levert aankoopfeiten (aantal gekochte keukens, merkaandelen, aankoopkanalen)
• USP biedt inzicht in de Customer Journey (inspiratie / informatiebronnen, bezochte websites, rol van de verkoper)
• USP beschrijft de consumentenervaring bij het kopen van een keuken

Inschrijven nieuwsbrief

Voor inzichten in de home improvement sector hebben wij ook een tweetal nieuwsbrieven waarvoor u zich kunt inschrijven, namelijk de UsPDATE Bouw & de Newsletter DIY & Home Improvement. Dat kan via de volgende link: https://www.usp-mc.nl/nl/inzichten/nieuwsbrief/

Wilt u meer weten?
Neem contact op met Geert-Jan Ariës

aries@usp-mc.nl
+31 6 34 98 06 36LinkedIn

<p>Wilt u meer weten?<br>Neem contact op met Geert-Jan Ariës</p>