USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

Research

Om de specifieke vragen van onze klanten zo goed mogelijk te beantwoorden, wordt een onderzoeksontwerp vaak op maat gemaakt zodat deze volledig aansluit aan hun specifieke business case. We vertrekken altijd vanuit de bedrijfsdoelstelling van onze klanten en matchen deze met het type onderzoek dat het beste bij hen past. Hierdoor hebben wij ervaring met een breed scala aan onderzoeksvormen en methodologieën.

Afhankelijk van de onderzoeksdoelstelling bieden we kwalitatief (diepte-interviews en focusgroepen) en kwantitatief onderzoek (CATI en WAPI). We zijn gericht op het leveren van essentiële inzichten die onze klanten dichter bij hun doelgroep en dichter bij succes brengen. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van onderwerpen die we regelmatig onderzoeken in ad hoc studies.

Wij helpen onze opdrachtgevers met verschillende soorten onderzoeken

    Klanttevredenheid

    Wilt u uw omzet verhogen door de klanttevredenheid in de bouw-, installatie- en woningverbeteringsbranche te verbeteren? USP voert klanttevredenheidsonderzoek uit in deze markten om u te helpen slagen. Verbeterde klantervaring en klanttevredenheid is een sleutelfactor die een merk helpt op te vallen en zijn marktaandeel te vergroten

    Branding

    Hoe duidelijker uw merk is, hoe waardevoller het zal zijn. Onderscheidend zijn is nog niet zo eenvoudig in de bouw, installatie en woningverbetering. Professionals hebben echter de neiging om bij hun favoriete merken te blijven. Al onze merkonderzoeken komen neer op één gemeenschappelijk doel: het vergroten van de winstgevendheid op lange termijn door uw merk te introduceren, te behouden of te laten groeien in een concurrerend landschap.

    Klantreis

    Elke marketeer moet weten waar en wanneer hij met zijn klant moet praten. Tot nog niet zo lang geleden waren strategieën voor klantbetrokkenheid in de bouw-, installatie- en woningverbeteringsindustrie vrij traditioneel en eenvoudig; (1.) de fabrikant levert aan de groothandel en (2.) de groothandel levert aan de professionele applicateur. Een vrij gemakkelijke reiskaart om op te stellen.

    Product ontwikkeling

    Zijn uw product- en dienstenportfolio’s nog steeds concurrerend in de markt? Bijblijven met continue ontwikkelingen zoals digitalisering of duurzaamheid zijn enorm belangrijk. Productonderzoek is essentieel in de gehele levenscyclus van een product.

     

     

     

    Marktverkenning

    Misschien ben je van plan om met je product of dienst een nieuwe markt te betreden? Dan moet je precies begrijpen wat er in die markt speelt. Wat zijn de trends en ontwikkelingen in die markt en wie zijn de belangrijkste spelers. We gebruiken verschillende methoden om de marktkenmerken te identificeren, zoals marktomvang, segmentatie, distributiehubs, belangrijke media, marktontwikkelingen en sectorcultuur.

    Prijzen

    Hoe vaak heeft uw bedrijf te maken gehad met ten minste enkele van de volgende uitdagingen: Hoe maximaliseert u de omzet en ROI? Hoeveel zijn uw klanten bereid te betalen voor uw product of dienst? En als u het prijsniveau op enigerlei wijze wijzigt, welke reacties van klanten en markt kunt u dan verwachten van deze veranderingen?

     

    Segmentatie

    Klantsegmentatie kan helpen om de onvervulde behoeften van uw klanten beter te begrijpen. Bij de technische producten uit de bouw- en installatiebranche vinden marketingmanagers het soms lastig om te bepalen welke eigenschappen en voordelen ze communiceren.

     

     

    Markt grootte

    Om te weten of verdere groei mogelijk is en of uw omzet zich ontwikkelt in lijn met het marktvolume, is het belangrijk dat uw bedrijf of organisatie inzicht heeft in uw marktpositie. Ook om te leren hoe uw belangrijkste concurrenten presteren in termen van marktaandeel.Ons onderzoek naar marktomvang kan u dit allemaal vertellen.   

                     

    Driver analys

    Driveranalyse kan inzicht geven in de relevantie en belangrijkste drivers voor bestekschrijvers, installateurs en eindgebruikers in de markt. Onze klanten gebruiken deze informatie vaak om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Hierbij is het ook essentieel om de DMU te begrijpen. 

    Neem contact op

    Bel of email ons kantoor direct of vul uw contactgegevens hieronder in. Dan zal een van onze collega’s binnenkort contact met u opnemen.

    Neem contact op met onze expert:

    Dirk Hoogenboom

    Neem contact op met onze expert:

    Jan-Paul Schop

    Onderzoek

    Klanttevredenheid

    Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

    Branding

    Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

    Customer journey

    Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

    Product Ontwikkeling

    Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

    Markt exploratie

    Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

    Pricing

    Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

    Segmentatie

    Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

    Marktomvang

    Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

    Driver analyse

    Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

    Nieuws

    ​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

    Case Studies

    Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

    Marktrapporten

    Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

    Over ons

    Over ons, de organisatie en de mensen.

    Over USP

    Wat we doen, in woorden en getallen.

    Ons team

    Deze mensen maken USP.

    Vacatures

    We hebben verschillende uitdagende rollen.