Over USP

Marktonderzoek in de breedste zin van het woord is de kern van onze internationaal opererende organisatie. Omdat wij de verschillende sectoren tot in de haarvaten kennen, kunnen we de marktinformatie ook duiden en zo onze opdrachtgevers gedegen adviseren. Dit maakt ons niet alleen een gedegen informatiepartner maar zeker ook een interessante gesprekspartner.

USP is een Nederlands marktonderzoek- en marketing consultancybureau dat gespecialiseerd is in de bouw, home improvement, installatiesector en vastgoedmarkt. Wij werken internationaal en hebben verschillende dochterondernemingen zoals Arch-Vision, BouwKennis en BauInfoConsult.

Missie

Het helpen van onze klanten met inzichten & advies, zodat men gericht en snel haar doelen kan bereiken.

Visie

USP is het toonaangevende marktonderzoeks- en adviesbureau in de Europese bouw, doe-het-zelf, installatie- en woon & vastgoed sector. Wij zijn inspirerend, en verbindend. Daarnaast kunt u op ons bouwen en is het prettig zaken doen. Medewerkers van USP zoeken uitdaging, gaan ervoor en willen groeien. Vinden in elkaar fijne en gelijkgestemde collega's.

No-nonsens

De cultuur van USP Marketing Consultancy laat zich wellicht het best omschrijven als no-nonsens. Bij ons draait alles om het vertalen van uw vraag naar het juiste onderzoek. Daarbij zoeken we altijd eerst de vraag achter de vraag. Onze onderzoeken resulteren vaak in heel veel data. Daar gaan wij u echter niet mee vermoeien.  Natuurlijk krijgt u ook de in kaart gebrachte marktinformatie, maar wij leveren u vooral gedegen inzicht.  Met andere woorden, wij laten u de hoofdconclusies uit het onderzoek zien. Waarmee moet u echt aan de slag? Aan wie kan u een voorbeeld nemen? En wat zijn de voorwaarden en barrières om de gewenste veranderingen te bereiken?

Advies 

De belangrijkste meerwaarde van USP ligt op het gebied van onze marktkennis. Door onze jarenlange ervaring in de sector, weten we hoe wij de markt moeten bevragen en kunnen we de inzichten in perspectief plaatsen. In onze onderzoeken beantwoorden we niet alleen de onderzoeksvragen, maar zijn we ook in staat vanuit onze marktkennis de inzichten te interpreteren en advies te geven aan onze klanten. En dat is de USP van USP Marketing Consultancy.