USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

Installatie

De Europese installatiemarkt is één van de koplopers in technische innovatie, en dat is logisch. Trends als duurzaamheid, smart home, elektrificatie en arbeidstekorten veranderen de vraag en stimuleren fabrikanten en merken om constant hun producten, diensten en merkbeeld aan te passen. De sleutel tot succes in deze dynamische sector is het kennen van de markt en al haar spelers.

Het is essentieel om te weten hoe deze trends van invloed zijn op installateurs. Zij ervaren trends als duurzaamheid bijvoorbeeld in de klantvraag naar energie- en waterbesparende systemen. Zij zien de opkomst van smart home producten die wooncomfort vergroten in hun dagelijkse werk. Ondertussen leiden arbeidstekorten tot volle agenda’s, waardoor installateurs zoeken naar oplossingen die snel en makkelijk geïnstalleerd en onderhouden kunnen worden.

Door continu onderzoek te doen onder installateurs weten we hoe markttrends de vraag en eisen van uw eindgebruikers beïnvloeden. USP Marketing consultancy voorziet fabrikanten, handelaren en kennisinstituten van essentiële marktinformatie. Met onze professionele inzichten geven wij antwoorden op actuele vraagstukken waardoor onze klanten met succes kunnen handelen in deze markt.

Klanten waar wij voor hebben gewerkt:

Wij helpen onze klanten met verschillende soorten onderzoeken.

    Klanttevredenheid

    Wilt u uw omzet verhogen door de klanttevredenheid in de bouw-, installatie- en woningverbeteringsbranche te verbeteren? USP voert klanttevredenheidsonderzoek uit in deze markten om u te helpen slagen. Verbeterde klantervaring en klanttevredenheid is een sleutelfactor die een merk helpt op te vallen en zijn marktaandeel te vergroten

    Branding

    Hoe duidelijker uw merk is, hoe waardevoller het zal worden. Onderscheidend zijn is echter niet zo eenvoudig als je speelt op het gebied van constructie, installatie en woningverbetering. Professionals hebben de neiging om bij hun favoriete merken te blijven. Onze merkonderzoeken komen allemaal neer op één gemeenschappelijk doel: het vergroten van de winstgevendheid op lange termijn door uw merk te introduceren, te behouden of te laten groeien in een enorm concurrerend landschap.

    Klantreis

    Elke marketeer moet weten waar en wanneer hij met zijn klant moet praten. Tot nog niet zo lang geleden waren strategieën voor klantbetrokkenheid in de bouw-, installatie- en woningverbeteringsindustrie vrij traditioneel en eenvoudig; (1.) de fabrikant levert aan de groothandel en (2.) de groothandel levert aan de professionele applicateur. Een vrij gemakkelijke reiskaart om op te stellen.

    Segmentatie

    Klantsegmentatie kan helpen om de onvervulde behoeften van uw klanten beter te begrijpen. Bij de technische producten uit de bouw- en installatiebranche vinden marketingmanagers het soms lastig om te bepalen welke eigenschappen en voordelen ze communiceren.

     

     

    Marktverkenning

    Misschien bent u van plan om met uw product of dienst een nieuwe markt te betreden. Dan moet je precies begrijpen wat er in die markt speelt. Wat zijn de trends en ontwikkelingen in die markt en wie zijn de belangrijkste spelers?We gebruiken verschillende methoden om de marktkenmerken in kaart te brengen, zoals marktomvang, segmentatie, distributiehubs, belangrijkste media, marktontwikkelingen en sectorcultuur.

    Product ontwikkeling

    Zijn uw product- en dienstenportfolio’s nog steeds concurrerend in de markt? Bijblijven met continue ontwikkelingen zoals digitalisering of duurzaamheid zijn enorm belangrijk. Productonderzoek is essentieel in de gehele levenscyclus van een product.

    Markt Rapporten

    Lees meer over de markt rapporten die beschikbaar zijn voor deze product categorie.

      European Mechanical Installation Monitor

      Deze monitor geeft een zeer betrouwbaar beeld van de toestand van de HVAC-installatiemarkt. Onze klanten gebruiken deze monitor om de ontwikkelingen in de markt bij te houden en hun strategieën te verbeteren. Wat is de beste manier om HVAC-installateurs te bereiken? Zet je pushmarketing in of ook pullmarketing? En hoe denken zij over de toekomst van de HVAC-installateur?

      European Electrical Installation Monitor

      Dit onderzoek helpt je de elektro-installateur te begrijpen, wat essentieel is voor een goede marketingstrategie en essentieel voor interne discussies. De European Electrical Installation monitor geeft inzicht in wat installateurs doen, hoe ze zich oriënteren, welke opleidingsbehoeften ze hebben, hoe digitaal ze zijn en nog veel meer. De belangrijkste trends in deze markt worden sinds 2016 elk kwartaal gevolgd in zeven Europese landen.

      European Home Improvement Monitor

      In dit online onderzoek volgen we de klussen in huis die consumenten in en rond hun huis doen (of uitbesteden aan professionals). We rapporteren inzichten over online oriëntatie, aankoopkanalen, merkvoorkeuren en doe-het-zelfgedrag. Het onderzoek wordt gehouden in 11 Europese landen en is gebaseerd op 26.400 interviews per jaar. Gedetailleerde categorie-inzichten zijn beschikbaar voor meer dan 20 specifieke productcategorieën.

      Laatste nieuws rond InstallatieInstallatie

        Inzichten

        Lees meer publicaties over deze product categorie.

          Neem contact op

          Voor meer informatie hierover of andere onderzoeksvragen kunt u contact opnemen met onze experts:

            Neem contact op met onze expert:

            Ralitsa Ruseva

            Contact our expert:

            Dirk Hoogenboom

            Onderzoek

            Klanttevredenheid

            Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

            Branding

            Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

            Customer journey

            Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

            Product Ontwikkeling

            Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

            Markt exploratie

            Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

            Pricing

            Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

            Segmentatie

            Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

            Marktomvang

            Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

            Driver analyse

            Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

            Nieuws

            ​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

            Case Studies

            Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

            Marktrapporten

            Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

            Over ons

            Over ons, de organisatie en de mensen.

            Over USP

            Wat we doen, in woorden en getallen.

            Ons team

            Deze mensen maken USP.

            Vacatures

            We hebben verschillende uitdagende rollen.