WIE IS UW KLANT?

EEN DIEPE DUIK IN HET BESLUITVORMINGSPROCES

Bij het in kaart brengen van een customer journey is de eerste stap altijd om te bepalen wie eigenlijk 'de klant' is. Het krijgen van inzicht in het volledige besluitvormingsproces (belangrijke beslissers en andere influencers) is iets waar onze klanten vaak mee worstelen omdat het vaak niet erg voor de hand ligt.

Bouw- en installatieprojecten worden vaak onderworpen aan merk- en productspecificaties, wat betekent dat verschillende belanghebbenden (zoals aannemers, architecten, ingenieurs en opdrachtgevers) betrokken zijn bij dit complexe besluitvormingsproces. De besluitvormingsdynamiek zal waarschijnlijk verschillen tussen renovatie en nieuwbouw, grote en kleine projecten, residentiƫle en niet-residentiƫle, en bovendien tussen landen, segmenten en producten.

Als marktspecialist voor de B2B- en B2C-bouw-, installatie- en DHZ-industrie weet USP het beste wie te benaderen en hoe. Dit zorgt ervoor dat de meest relevante doelgroepen in kaart worden gebracht tijdens de reis.