3 vragen over klanttevredenheidsonderzoek

1. Wie is uw doelgroep? Wat is de beste manier om ze te benaderen?

De supply chain en decision making unit in de bouwsector zijn vrij complex en dynamisch, waardoor het identificeren van de juiste doelgroep geen gemakkelijke taak is. Om als voorbeeld de dakraamleverancier te nemen, wie is hun doelgroep? Is het de aannemer, de architect of de eindconsument?

Dankzij onze jarenlange relatie met alle klantsegmenten in de bouw-, installatie- en DHZ markt weten we precies de relevante doelgroepen en hoe we de juiste mensen in de decision making unit kunnen benaderen.

2. Wat is belangrijk voor deze klanten? Wat moet je onderzoeken?

Verschillende klantsegmenten doorlopen verschillende fasen en hebben verschillende ervaringen met uw producten en diensten. Er zijn verschillende contactpunten of contactmomenten in deze fasen, zoals contact met accountmanagers, technisch advies, logistiek en marketing en communicatie. Het is ook belangrijk om rekening te houden met recente trends en ontwikkelingen in de sector en hun relevantie voor uw klantervaring. Al met al kan het een uitdaging zijn om een complete lijst te maken van aspecten waarover u de mening van uw doelgroep wilt weten.

Wij hebben de diepgaande kennis van de punten die niet alleen relevant zijn, maar ook belangrijk voor uw bedrijf en nog belangrijker voor uw klanten.

3. Hoe weet je of de score goed of slecht is?

De interpretatie van tevredenheids- en loyaliteitsscores hangt niet alleen af van in welke sector u zich bevindt, maar ook van uw klantsegmentatie en van de concurrentie. Een klanttevredenheid van een 7,3 kan bijvoorbeeld aangeven dat uw bedrijf het uitstekend doet in een specifieke markt waar de gemiddelde score van andere spelers een 6,5 is.

We hebben wereldwijd benchmarkinzichten in klantsegmenten en belangrijke spelers in de bouw-, installatie- en DHZ markten.