Hoe definiëren we de onderzoeksomvang?

Stap 1. Oriëntatie: In deze fase komen we samen met u en worden we één team dat naar hetzelfde doel toewerkt.

We starten het proces door het specificeren van uw bedrijfsdoelstellingen zodat we u de juiste aanpak kunnen bieden die is afgestemd op uw behoeften.

Samen met u identificeren we het relevante klantenbestand. Wie is uw klant? Is het de aannemer, de architect, de eindconsument, of zijn ze het allemaal? Elk van deze partijen zal u vanuit een ander perspectief evalueren, omdat hun ervaring met uw product en organisatie zich in verschillende fasen van de bouwcyclus bevindt. Wat zijn hun verwachtingen? Welke gegevens hebben ze al als input, bijvoorbeeld uit klachtenafhandeling of input van verkopers.

Wilt u uw eigen klanten volgen, of wilt u uw potentiële klanten ontdekken? Als u de klantervaring wilt verbeteren en uw klantenkring wilt laten groeien, is het niet alleen van cruciaal belang om de mening van uw bestaande klanten over de producten en diensten in beeld te brengen, maar ook die van de klanten van concurrenten.

In een klanttevredenheidsonderzoek is het belangrijk dat we benchmarkgegevens kunnen bijhouden om overeenkomsten en verschillen kunnen vaststellen. Daarom is kwantitatief onderzoek vereist. Er zijn verschillende kwantitatieve methodologieën om uw klant te benaderen: telefonische interviews of online enquête. Beide kunnen voor- en nadelen hebben en de beslissing over welke methode te gebruiken is afhankelijk van het type klanttevredenheidsonderzoek en van uw doelgroepen. Online enquêtes zijn bijvoorbeeld zeer geschikt voor B2C-klanttevredenheidsonderzoek, terwijl telefonische interviews voordeliger zijn voor B2B-klanten. Wij kiezen de meest efficiënte methode die bij uw behoeften past.