Hoe zetten we het onderzoeksproces op?

Stap 2. Kick-off: Een persoonlijke bijeenkomst om details te verfijnen is cruciaal voor een sterk onderzoeksopzet en -verwerking.

Tijdens deze bijeenkomst wordt de onderzoeksomvang bepaald, wordt de planning van de onderzoeksfase afgerond en worden de verantwoordelijkheden van elke partij bepaald. Bovendien zal een de persoonlijke introductie van de projectteams zorgen voor een vlotte communicatie gedurende het hele onderzoek.

Stap 3. Onderzoeksopzet: Deze fase zorgt voor een betrouwbaar proces van het verzamelen van gegevens door de juiste vragen te stellen aan de juiste mensen.

Bij het ontwerpen van een klantonderzoek is het begrijpen van een volledige klantervaring van de relevante doelgroepen cruciaal om de specifieke fasen en aspecten aan te pakken. Wat zijn de klantervaring fasen van uw doelgroep? Welke aspecten zijn voor hen relevant?

Dit vereist diepgaande kennis van de punten die niet alleen relevant, maar ook belangrijk voor uw bedrijf en voor uw klanten zijn. Het niveau van elk te meten aspect moet zorgvuldig worden gekozen om een verkeerde interpretatie van de resultaten te voorkomen. Bijvoorbeeld, tevredenheid met after sales service is een zeer voor de hand liggend aspect dat de algehele tevredenheid van uw klant kan beïnvloeden. Echter, weten of uw klant niet tevreden is met uw after sales zal u niet helpen om effectieve stappen te nemen om het te verbeteren, omdat u niet weet met welke aspecten van after sales service ze niet tevreden zijn: Is het de beschikbaarheid van uw after sales personeel? Is het hun kennis? Of is het hun vriendelijkheid? Door dieper in te gaan op bepaalde aspecten, zult u in staat zijn om te bepalen waar het probleem ligt en kunt u werken aan dat specifieke service aspect.

We bepalen deze fasen en aspecten door onze jarenlange ervaring in en kennis van de bouwsector te raadplegen. Bovendien vragen we uw doelgroep klanten niet alleen hun tevredenheid over uw merk te beoordelen op deze specifieke fasen en aspecten, maar ook met andere merken binnen uw branche. Op deze manier zijn we in staat om de beste klantervaring te identificeren en u te positioneren ten opzichte van uw concurrenten.