Waarom onderzoek naar klanttevredenheid?

De bouw-, installatie- en DHZ sector hebben hun volwassenheid in volume bereikt, wat betekent dat de groei van een merk niet zozeer afhankelijk is van de groei van de markt, maar meer van het vergroten van zijn klantenkring. Echter, het bijhouden van de concurrentie en het vergroten van uw aandeel wordt steeds uitdagender in de dynamische omgeving van deze sector. Recente ontwikkelingen en trends maken een verbeterde klantervaring (CX) zeer belangrijk voor leveranciers en distributeurs van bouwmaterialen in de bouw-, installatie- en home-improvementmarkt.

Met een klanttevredenheidsonderzoek bent u in staat om uw organisatie continu te verbeteren, uw concurrentie bij te houden en u krijgt een actieplan om verbeteringen door te voeren.

  • Hoe beïnvloeden ervaringen van uw klanten uw positie in de markt?
  • Wat maakt uw klant trouwer aan u?
  • Hoe laat u uw potentiële klanten bij u komen?
  • Welke wijzigingen kunt u aanbrengen om de algehele klantervaring te verbeteren?

De antwoorden op deze vragen over klantervaring en klanttevredenheid zullen een aanzienlijke impact hebben op uw bedrijfsstrategie en marktaandeel. Hoe? Dat leggen we uit in deze whitepaper.