Why USP voor klanttevredenheidsonderzoek?

USP voert wereldwijd continu klanttevredenheidsonderzoek uit voor de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt. In onze studies hebben we aangetoond dat verbeterde klantervaring en klanttevredenheid belangrijke factoren zijn die een merk helpen zich te onderscheiden en zijn marktaandeel in het huidige competitieve bouwveld te vergroten. 

Op basis van uw behoeften maken we gebruik van de volgende klanttevredenheid onderzoeksmethoden:

1. Korte NPS tracker:

Het bijhouden van tevredenheid op regelmatige basis (elke maand / kwartaal / jaar) tussen (eigen) klantsegmenten in verschillende landen of productsegmenten om erachter te komen in hoeverre uw klantenbestand uw bedrijf/ producten aan anderen zou aanbevelen.

2. Directe feedback van klanten:

Het meten van tevredenheid onmiddellijk na de invoering of uitvoering van een dienst, bijvoorbeeld een training, technisch advies, reparatie of pech.

3. Uitgebreid klantervarings- en klanttevredenheidsonderzoek:

Het bijhouden van tevredenheid, loyaliteit en marktaandeel om de klantervaring te verbeteren. Dit gebeurt ook op regelmatige basis, maar is meer gericht op het verbeteren van het gehele bedrijf en product / service portfolio, inclusief bijvoorbeeld verkoop, marketing en logistiek.

4. Spiegelonderzoek:

Het meten van de verwachtingen over klanttevredenheid bij uw eigen medewerkers. Door dit soort onderzoek uit te voeren kunt u hiaten ontdekken tussen hoe uw medewerkers en uw klanten uw bedrijf zien. Als het goed wordt gedaan, creëert het ook betrokkenheid van uw medewerkers door ze nuttige inzichten te geven om de hiaten te dichten en de klanttevredenheid te verbeteren.

Er is niet één eenvoudige manier om de mening van klanten te begrijpen. Het uitvoeren van een effectief klanttevredenheidsonderzoek in een complexe omgeving zoals de bouwsector heeft zijn uitdagingen en de unieke expertise van USP zal deze uitdagingen voor u elimineren. Onze kennis van de bouw-, installatie- en DHZ markten en onze ervaring met haar stakeholders bouwen een solide basis voor een sterk klanttevredenheidsonderzoek.