Customer journey

Weten hoe uw klant reageert

Hoe reageert uw klant op uw onderneming, product, dienst of concept? Dit onderzoeken wij met een customer journey. Een customer journey, oftewel een klantreis, is een weergave van de interactie van een klant met uw onderneming en uw marketing- verkoop- en serviceprocessen. Met dit onderzoek maken we inzichtelijk in welke mate u het klantproces succesvol hebt ingericht. Ook laten we daarmee zien waar in het klantcontact verbeteringen mogelijk zijn om in z’n geheel een optimale klantbeleving te realiseren. Voor een onderzoek naar de customer journey maken we gebruik van onder andere ‘Het Customer Journey Sketchboard’ van service designer Mel Edwards. Dit is een van de meest uitgebreide manieren om customer journeys weer te geven. Zo komt hierin naast zogenoemde klantervaringsfases zoals inspiratie, besluitvorming en aankoop, ook de emotie van de klant naar voren.

Artikel gekoppeld aan Customer Journey

Meer weten?
Neem contact op met Jan-Paul Schop

schop@usp-mc.nl
+31 6 5578 6342LinkedIn

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Jan-Paul Schop</p>