NPS

Als een klant uw bedrijf, product, dienst of concept bij iemand anders aanbeveelt, dan heet dat een warme aanbeveling. Het betekent namelijk dat de kans groot is dat die persoon ook klant bij u gaat worden. We houden dat bij door middel van de Net Promotor Score. Feitelijk becijferen we hiermee de klantloyaliteit van uw onderneming.

Deze NPS-methodiek onderscheidt drie verschillende groepen respondenten. De zogenoemde promoters die uw product een rapportcijfer 9 of 10 geven. Deze groep is de ware ambassadeur van uw bedrijf. De tweede groep wordt door de ‘passief tevredenen’ gevormd. Deze groep geeft u een rapportcijfer van 7 of 8 maar schreeuwt dat niet van de daken. De criticasters met een rapportcijfer 0-6 vormen de derde en laatste groep. Om de Net Promoter Score vast te stellen, verminderen we het percentage Promotors met het percentage Criticasters.  

Meer weten?
Neem contact op met Jan-Paul Schop

schop@usp-mc.nl
+31 6 5578 6342LinkedIn

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Jan-Paul Schop</p>