Onze marktonderzoeken

Marktrapporten

See all

onderzoek / Marktverkenning

Marktonderzoek

Of u nu nieuwe markten wilt betreden, uw aanwezigheid in bestaande markten wilt versterken of uw productportfolio wilt diversifiëren, een gedegen marktinzicht is noodzakelijk.

Dit is met name het geval in een atypisch segment zoals de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt. Het is van vitaal belang om een onderzoekspartner te hebben die de sector kent en die u kan helpen bij het vormen van een winnende strategie.

USP kan u helpen bij het begrijpen van marktdefinities, trends en dynamiek, concurrentieanalyse, doelgroepsegmentaties, marktpotentieel en toetredingsstrategieën.

Op maat gemaakt

Ons onderzoek wordt altijd aangepast aan uw behoeften en helpt u door middel van inzichten en advies uw bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Toonaangevende marktexperts

Maak gebruik van onze meer dan 30 jaar expertise in de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt.

Inzichten en advies

Onze missie is om inzichten en advies te bieden, niet enkel data.

Een selectie van onze klanten

Typen onderzoek die wij aanbieden

Analyse van marktsegmentatie

Bij dit onderzoekstype wordt de markt in verschillende segmenten verdeeld op basis van kenmerken zoals demografie, psychografie, gedrag en behoeften. Door deze segmenten te begrijpen, kunnen producten, diensten en marketingstrategieën beter worden afgestemd op de uiteenlopende behoeften van verschillende klantgroepen.

Analyse van concurrenten

Onderzoek naar concurrenten is essentieel om het concurrentielandschap binnen de markt te begrijpen. Dit omvat het identificeren van de belangrijkste concurrenten, het analyseren van hun sterke en zwakke punten, het evalueren van hun strategieën, producten, prijzen, distributiekanalen en marktpositionering. Deze informatie helpt bij het identificeren van mogelijkheden om uw aanbod te differentiëren en een concurrentievoordeel te behalen.

Trendanalyse

Het bestuderen van huidige en opkomende trends binnen de markt biedt inzicht in verschuivingen in consumentenvoorkeuren, technologische vooruitgang, veranderingen in de regelgeving en andere externe factoren die van invloed kunnen zijn op de richting van de markt. Dit onderzoekstype helpt bedrijven te anticiperen op veranderingen en hun strategieën daarop af te stemmen.

Klantgedrag

Het begrijpen van klantgedrag is cruciaal voor effectieve marktverkenning. Dit onderzoek omvat het verzamelen van gegevens over klantvoorkeuren, kooppatronen, motivaties, pijnpunten en tevredenheidsniveaus. Enquêtes, focusgroepen, interviews en data-analyse kunnen waardevolle inzichten opleveren in de behoeften van klanten en de manier waarop zij omgaan met producten of diensten.

SWOT-analyse

Een SWOT-analyse onderzoekt de interne sterke en zwakke punten in de markt, evenals de externe kansen en bedreigingen. Deze analyse helpt bij het identificeren van voordelen en verbeteringen binnen uw organisatie, samen met potentiële marktkansen en uitdagingen die het succes van uw bedrijf kunnen beïnvloeden.
Besluitvormingseenheid en aankoopcriteria

Wie heeft er baat bij?

Professionals op C-niveau

Professionals op het gebied van bedrijfsontwikkeling

Marketing- en marktkennisprofessionals

Investeerders en M&A-professionals

Moeten we een nieuwe markt betreden?

USP kan de potentiële marktomvang, de haalbaarheid van producten, de beste route-to-market en communicatiestrategieën vaststellen.

Welke markten zouden goed passen bij onze nieuwe producten?

USP kan onderzoeken of uw producten in een blauwe of rode oceaan terechtkomen, welke producteigenschappen u moet communiceren en wat de optimale marktintroductie zal zijn.

Hoe kunnen we zorgen voor een succesvolle markt-/producttoegang?

USP kan onderzoeken wat de optimale route-to-market is, wat de belangrijkste doelgroepen zijn en hoe u uw communicatiestrategie het beste kunt opzetten.

Hoe wijs is een investering in/overname van een bedrijf?

USP kan het huidige en toekomstige marktpotentieel van een bedrijf en hun huidige positie in de markt vaststellen.

Experts

Dirk Hoogenboom

Manager Sales & Marketing

Henri Busker

Team Leader | Consultant

FAQ

  1. Hoe verschilt uw marktverkenning voor de bouw en installatie vergeleken met andere markten?

Onze aanpak is afgestemd op de unieke dynamiek van de bouw- & installatiesector, aangezien deze branche atypisch en traditioneel is. Dit betekent dat een gedegen marktkennis nodig is om de inzichten te krijgen die u nodig heeft.

  1. Kunt u inzichten bieden voor zowel de woning- als de utiliteitsbouwsector?

Absoluut! Wij bieden marktverkenning voor zowel de woningbouw als de utiliteitsbouw, zodat de inzichten specifiek zijn voor uw doelgroep en projecttype.

  1. Zal een marktverkenning ook de marktomvang bestrijken?

Ja, als een schatting van de marktomvang nodig is om uw bedrijfsdoelstelling te bereiken, kan dit in het onderzoek worden geïntegreerd.

  1. Kunt u alle partijen in de waardeketen van de bouw- en installatiebranche dekken?

Als marktgespecialiseerd bureau voor de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt kunnen wij ons richten op iedere partij, in ieder segment en in ieder land.

  1. Beschouwt u onze marktverkenning als vertrouwelijk?

Bij het uitvoeren van een marktverkenning, of welk ander onderzoek dan ook, zullen we het project altijd als zeer vertrouwelijk beschouwen en kunnen NDA’s worden ondertekend om dit te formaliseren.

Neem contact met ons op

Zend ons een bericht

Neem dan contact op met ons kantoor of vul het contactformulier in, dan nemen onze specialisten contact met u op.

MAIL

[email protected]

TELEFOON

+31 10 2066900

ADDRESS

Max Euwelaan 51
3062 MA Rotterdam