Behoefte- en haalbaarheidsonderzoek

Voldoet uw product of concept aan de vraag?

Als u een nieuw product of concept heeft, is het natuurlijk wel belangrijk dat deze bij de behoefte van de doelgroep aansluit. Zo is het bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van nieuwe (woon)concepten niet alleen van belang om naar de verhuisgeneigdheid van mogelijke doelgroepen en de locatie te kijken, maar juist ook naar de exacte invulling van het concept. Met onze onderzoeken peilen we op verschillende manieren de interesse. Hierbij houden we niet alleen rekening met bewonerswensen, maar ook met prijsontwikkeling, concurrerende projecten en (wijk)imagokenmerken. Het resultaat van deze inspanningen is dat we een reƫle inschatting van de haalbaarheid van een concept kunnen maken. Onze onderzoeken hebben behalve een toetsend karakter in de eindfase toch ook nog een behoorlijk verkennend karakter. Het gaat niet alleen maar om een simpel ja of eenvoudig nee. Het gaat vooral ook om het begrijpen van het huidige gedrag en de voorkeuren van de doelgroep dat hun reactie op de nieuwe concepten kan verklaren. Waarom vinden ze wat ze vinden? En juist deze aanpak levert u vaak concrete aanknopingspunten op om de ontwikkelde concepten of producten net een tandje beter te maken.

Meer weten?
Neem contact op met Jan-Paul Schop

schop@usp-mc.nl
+31 6 5578 6342LinkedIn

<p>Meer weten?<br>Neem contact op met Jan-Paul Schop</p>