Onze marktonderzoeken

Marktrapporten

See all

onderzoek / Driveranalyse

Driveranalyse

Driveranalyse kan inzicht verschaffen in de belangrijkste drijfveren voor bestekschrijvers, installateurs en eindgebruikers in de markt. Onze klanten gebruiken deze informatie vaak om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Hierbij is het ook essentieel om de DMU te begrijpen, om te weten te komen hoe belangrijk elke doelgroep is bij aankopen en om de meest relevante doelgroep aan te spreken. Vaak wordt dit type onderzoek gecombineerd met klanttevredenheidsonderzoek. Deze combinatie kan bepalen hoe goed uw producten en uw concurrenten voldoen aan de drijfveren van de doelgroep. USP heeft wereldwijd meer dan 30 jaar ervaring met het uitvoeren van driveranalyses in de bouw-, installatie- en doe-het-zelfsector.

Op maat gemaakt

Ons onderzoek wordt altijd aangepast aan uw behoeften en helpt u door middel van inzichten en advies uw bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Toonaangevende marktexperts

Maak gebruik van onze meer dan 30 jaar expertise in de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt.

Inzichten en advies

Onze missie is om inzichten en advies te bieden, niet enkel data.

Een selectie van klanten waar wij voor gewerkt hebben

Onderzoeksonderwerpen

Elke driver-analyse die USP uitvoert is uniek. Er zijn echter enkele elementen die vaak deel uitmaken van onze driver-analysestudies.

Variabelen identificeren

Het identificeren van potentiële drijfveren of onafhankelijke variabelen die de uitkomst kunnen beïnvloeden. Hierbij kunt u denken aan productkenmerken, kwaliteit van de klantenservice, prijzen, merkreputatie, enz.

Hypotheseformulering

Het formuleren van hypothesen over welke variabelen waarschijnlijk een significante impact zullen hebben op de uitkomst. Deze hypothesen begeleiden het analyseproces.

Gegevensanalyse

Gebruikmaken van statistische technieken zoals regressieanalyse, correlatieanalyse, factoranalyse of andere multivariate analysemethoden om de relaties tussen de geïdentificeerde drijfveren en de uitkomstvariabelen te analyseren.

Driverrangschikking

Het beoordelen van de kracht en het belang van de impact van elke drijfveer op de uitkomst. Dit omvat het kwantificeren van het effect van elke drijvende variabele op de afhankelijke variabele.

Causaliteitsbeoordeling

Het bepalen van de richting en causaliteit van de relaties tussen drijfveren en de uitkomst. Het is van cruciaal belang om te begrijpen of een variabele direct veranderingen in de uitkomst veroorzaakt of alleen maar gecorreleerd is.

Bruikbare inzichten

Het interpreteren van de resultaten om bruikbare inzichten te verkrijgen. Dit omvat het begrijpen van welke factoren de grootste impact hebben en het bedenken van strategieën om deze factoren te benutten of te verbeteren om de uitkomst positief te beïnvloeden.

Wie heeft er baat bij?

Professionals op C-niveau

Professionals op het gebied van bedrijfs-/productontwikkeling

Marketing- en marktkennisprofessionals

Wat zijn de belangrijkste drijfveren voor onze doelgroepen die mogelijk de verkoop kunnen beïnvloeden?

USP kan een driveranalyse uitvoeren, gericht op het begrijpen welke drijfveren het meest relevant zijn voor hun aankoop- en voorschrijfgedrag. Op basis van onze drie decennia aan ervaring in de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt kunnen wij niet alleen het onderzoek uitvoeren, maar ook inzichten en advies geven.

Wat zijn de belangrijkste drijfveren voor de productkeuze, zodat we ervoor kunnen zorgen dat hiermee rekening wordt gehouden bij de ontwikkeling van nieuwe producten?

USP kan onderzoeken welke drijfveren van belang zijn voor productkeuze en producteigenschappen. Op basis van gedegen marktonderzoek en onze marktexpertise kunnen wij u de inzichten en adviezen leveren die u nodig heeft.

Voor onze kerndoelgroepen hebben we een volledige drijfverenanalyse nodig

Als internationaal opererend marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt kan USP een complete drijfverenanalyse uitvoeren voor elke doelgroep die wereldwijd actief is in deze segmenten.

Experts

Dirk Hoogenboom

Manager Sales & Marketing

Henri Busker

Team Leader | Consultant

Veelgestelde vragen

  1. Kan USP driveranalysestudies uitvoeren voor nichedoelgroepen zoals elektrotechnici?

Ja, als marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt richten wij ons voor uw driveranalysestudies op alle relevante doelgroepen in deze segmenten.

  1. Welk type methodologie gebruikt USP als het gaat om driveranalyse?

Dit is uiteraard afhankelijk van uw wensen en de haalbaarheid van het veldwerk. B2B-doelgroepen in de bouw- en installatiesegmenten reageren in veel gevallen niet goed op online onderzoek. Bovendien is de beschikbaarheid van online panels voor doelgroepen als aannemers, installateurs, schilders en dergelijke zeer laag en doorgaans van lage kwaliteit. Dit is de reden waarom USP regelmatig telefonische B2B-driveranalysestudies uitvoert om de representativiteit en de hoogste kwaliteit van de resultaten te garanderen. Dit geldt zowel voor kwalitatief als kwantitatief onderzoek. Voor B2C-doelgroepen is online onderzoek een veel reëlere optie.

  1. Kan USP driveranalyseonderzoeken in meerdere landen tegelijk uitvoeren?

Ja, een van de toegevoegde waarden van het werken met USP, naast onze dertig jaar ervaring in de bouw-, installatie- en woningverbeteringssegmenten, is dat we onze onderzoeksprojecten in meerdere landen gelijktijdig kunnen uitvoeren met behulp van dezelfde methodologie en vragenlijst (uiteraard in moedertalen).

Neem contact met ons op

Zend ons een bericht

Neem dan contact op met ons kantoor of vul het contactformulier in, dan nemen onze specialisten contact met u op.

MAIL

[email protected]

TELEFOON

+31 10 2066900

ADDRESS

Max Euwelaan 51
3062 MA Rotterdam