Het BRAND FUNNEL MODEL

De benadering van USP Marketing Consultancy voor merkonderzoek is nauw verbonden met Byron Sharp's ‘How Brands Grow’ -theorie;

'Het goede nieuws is dat uw klanten net zo zijn als de klanten van uw concurrent en dat hun klanten net als die van u zijn. Dit betekent dat hun kopers voor het grijpen liggen. Richt u dus op de hele markt. ' (B. Sharp, How Brands Grow, Vol.1).

Om bruikbare aanbevelingen te geven over strategieën voor merkgroei, gebruiken we vaak het ‘brand funnel’ -model. Dit model biedt een begrijpelijke momentopname van de prestaties van uw merk in verschillende kritieke relatiefasen. De trechter beslaat doorgaans 3 tot 6 fasen, afhankelijk van het aantal vragen dat aan dit onderwerp is gewijd.

Mogelijke vragen om te stellen

What results can look like


Conversies

De percentages onder de grafiek geven de conversie aan; welk deel van de respondenten dat een merk kent, gebruikt dat merk bijvoorbeeld ook? Een laag percentage duidt op een grote uitval en die actie is vereist.