HET VORMGEVEN VAN EEN MERKSTRATEGIE

IN INSTALLATIE, BOUW & DOE-HET-ZELF

Uw merk is uw meest waardevolle troef
Hoe meer onderscheiden uw merk is, hoe waardevoller het zal worden. Onderscheidend zijn is echter niet zo eenvoudig als je speelt op het gebied van bouw-, installatie- en DHZ markten. Dit komt omdat deze industrieën onderhevig zijn aan andere, complexere bevoegdheden dan typische B2C-markten.

Professionele gebruikers kunnen om welke reden dan ook merkloyaal zijn

Algemeen wordt geconcludeerd dat professionals in onze bedrijfstakken genoegen nemen met niets minder dan topkwaliteit. Mond-tot-mondreclame is cruciaal voor het scoren van nieuwe klanten en de beste manier om dit te garanderen is door het gebruik van perfecte merken.

Anderzijds zijn bouwprojecten vaak onderhevig aan specificaties

Deze specificaties maken het voor B2B-marketeers moeilijk om te weten op wie ze zich moeten richten om hun merkprestaties te verbeteren; architecten, projectontwikkelaars, aannemers en verwerkers hebben allemaal verschillende voorkeuren, maar uiteindelijk kan er maar één de uiteindelijke beslisser zijn.

Het positioneren en volgen van een ‘bouw merk’ kan moeilijk zijn vanwege deze complexiteit. Door middel van talrijke jaarlijkse merkonderzoeken in onze belangrijkste focusindustrieën, weet USP Marketing Consultancy hoe u B2B- en B2C-merkinzichten kunt verkrijgen die u zullen helpen uw toekomstige merkstrategie vorm te geven.

Het vormgeven van een merkstrategie