TYPE Merkonderzoek (1)

Onze merkonderzoeken komen allemaal neer op één gemeenschappelijk doel: het vergroten van de winstgevendheid op lange termijn door uw merk te introduceren, te onderhouden of te laten groeien in een enorm competitief landschap. Om dit doel te bereiken, voeren we de volgende twee soorten merkonderzoeken uit:

1. Onderzoek naar merkpositie / tracking

Een succesvolle merkstrategie is afhankelijk van het vermogen om jezelf

te positioneren op een manier die resoneert met de doelgroep, maar zich onderscheidt van concurrenten. In de bouw-, installatie- en DHZ- industrie doen de meeste merken van de concurrentie erg hun best om zich te onderscheiden, maar hun kerndoelgroepen zien alle spelers vaak op een vergelijkbare manier. Dit komt omdat professionals vakmensen zijn, die kwaliteit meestal boven prijs stellen en elk merk probeert precies dat te leveren.

Een merkpositiestudie is ideaal om een ​​overzicht te krijgen van uw prestaties in landen, industrieën en / of doelgroepen en om uw strategie daarop af te stemmen.

Benchmarks van concurrenten zijn standaard in merkpositie onderzoeken, aangezien merkpositionering een relatief, voortdurend veranderend proces is. Als zodanig zijn deze onderzoeken ideaal voor tracking. Brand trackers hebben altijd te maken met historisch gedrag, aangezien toekomstig gedrag slechts speculatie is. Bovendien maakt het aandeel dat wordt voorgeschreven binnen de installatie- en bouwsector het moeilijk om te anticiperen wie de merkbeslissingen in toekomstige projecten zal nemen.