USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

Prognoses

Voor fabrikanten en merken die betrokken zijn bij de bouw-, installatie- en DHZ sector, vormen duidelijke prognoses de basis voor succesvolle strategieën. Gezien de complexiteit van deze markten kan hun toekomst echter nogal onzeker lijken en zijn betrouwbare voorspellingen moeilijk te verkrijgen.

Gelukkig stelt ons voortdurende onderzoek ons ​in staat om inzicht te geven in de status-quo van de bouw-, installatie- en DHZ sector. Daarnaast kunnen we, met behulp van onze resultaten en bijna drie decennia ervaring, ook een kijkje geven in toekomstige ontwikkelingen van deze markten.

Inzichten van architecten gebruiken om bouwvolumes en trends te voorspellen

Ons meest succesvolle voorspellingsmodel maakt deel uit van ons oudste monitoronderzoek, de European Architectural Barometer. Architecten zijn uitstekende indicatoren voor ontwikkelingen in de markt, omdat ze zich bevinden aan het begin van het bouwproces en over het algemeen invloedrijk zijn gedurende het gehele proces.

Hun inzichten en ontwikkelingen in de orderportefeuille, in combinatie met andere indicatoren zoals bouwvergunningcijfers, consumenten-, industriële en bouwvertrouwensindicatoren, werkgelegenheidscijfers en bruto binnenlands product (BBP), vormen de basis van ons voorspellingsmodel.

Meer dan een decennium aan bewezen staat van dienst

Al meer dan een decennium heeft het voorspellingsmodel van USP een betrouwbaar trackrecord opgebouwd van voorspellingen met een hoge mate van nauwkeurigheid. In vergelijking met andere instituten blijkt de prognose van USP zeer dicht bij de gerealiseerde bouwvolumes te liggen zoals gerapporteerd door Eurostat in de afgelopen jaren.

Hoe kunnen onze prognoses bijdragen aan het succes van uw bedrijf?

In elk kwartaalrapport van de European Architectural Barometer vindt u de bijgewerkte resultaten van ons voorspellingsmodel dat bouwvolumes voorspelt. Maar we kunnen veel meer bieden dan dat.

Onze uitgebreide kennis van de ontwikkeling van indicatoren in de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkten is beschikbaar om de resultaten van specifiek marktonderzoek te verrijken met inzichten in de toekomst van de markt waarin u actief bent.

Enkele voorbeelden van onderzoeken waarin we onze prognoses hebben gebruikt:

  1. Onderzoek naar marktverkenning
  2. Onderzoek naar productontwikkeling
  3. Onderzoek naar marktafmetingen
  4. Marktsegmentatie onderzoek

European Electrical Installation Monitor

Dit onderzoek helpt bij het begrijpen van de elektrische installateur, wat essentieel is voor een goede marketingstrategie en interne discussies. De European Electrical Installation Monitor biedt inzicht in de activiteiten van installateurs, hoe ze zich oriënteren, hun trainingsbehoeften, hun mate van digitalisering, enzovoort. De belangrijkste trends op deze markt worden elk kwartaal gemonitord in zeven Europese landen sinds 2016.

 

European Architectural Barometer

Elk kwartaal voorspelt het voorspellingsmodel van USP de toekomstige bouwvolumes in acht Europese landen. Naast het voorspellen van volumes, gebruiken we inzichten van architecten om belangrijke trends te bestuderen, zoals BIM, prefab, veranderingen in de DMU, de veranderende rol van architecten, enzovoort. Het kennen van waar, hoe en wanneer deze trends relevant worden, is de essentiële marktinformatie die nodig is voor een gedegen strategische besluitvorming. 

 

Painter Insight Monitor

De Painter Insight Monitor bestrijkt 8 belangrijke Europese markten, waarvoor 250 professionele schilders per jaar worden geïnterviewd per land. Dit levert een alomvattend beeld op van de Europese verf markt (interieur verf, exterieur muur verf en lakken) en verf-gerelateerde producten (acrylaatkitten, tapes, muurvullers, houtreparatie, verfspuitbussen, kwasten & rollers, etc.).

 

Laatste nieuws

We publiceren regelmatig nieuwsartikelen op basis van onze laatste marktstudies. Lees hieronder onze meest recente artikelen.

Neem contact op

Voor meer informatie over onze expertise en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met onderstaande verantwoordelijke partner.
We helpen u graag verder.

Neem contact op met onze expert:

Dirk Hoogenboom

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Marktrapporten

Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.