USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

Doe het zelf

Welke effecten hebben de duurzaamheidstrend of de vergrijzing op de Europese doe-het-zelfmarkt? Dit zijn slechts twee van de vele trends die deze dynamische sector constant beïnvloeden. Voor onze klanten maakt accurate en betrouwbare marktinformatie het verschil tussen winnen en verliezen in deze markt.

 

De effecten van de opkomst van e-commerce, elektrificatie, smart home producten en duurzaamheid veranderen de vraag van uw klanten en de manier waarop ze uw producten vinden en kopen. Een voorbeeld van de complexe wisselwerking van zulke trends is dat de vergrijzing in Europa er voor zorgt dat steeds meer klussen in huis worden uitbesteed aan professionals, terwijl arbeidstekorten er voor zorgen dat die professionals steeds duurder worden, waardoor consumenten juist weer meer klussen zelf gaan doen.

 

Weten hoe trends uw klanten en eindgebruikers beïnvloeden is onze specialiteit. USP Marketing Consultancy voorziet zowel fabrikanten als handelaren van essentiële marktkennis. Met onze professionele inzichten geven wij antwoorden op actuele vraagstukken waardoor onze klanten met succes kunnen handelen in deze markt.

Klanten waar wij voor hebben gewerkt:

Wij helpen onze klanten met verschillende soorten onderzoeken.

    Klanttevredenheid

    Wilt u uw omzet verhogen door de klanttevredenheid in de bouw-, installatie- en woningverbeteringsbranche te verbeteren? USP voert klanttevredenheidsonderzoek uit in deze markten om u te helpen slagen. Verbeterde klantervaring en klanttevredenheid is een sleutelfactor die een merk helpt op te vallen en zijn marktaandeel te vergroten

    Branding

    Hoe duidelijker uw merk is, hoe waardevoller het zal worden. Onderscheidend zijn is echter niet zo eenvoudig als je speelt op het gebied van constructie, installatie en woningverbetering. Professionals hebben de neiging om bij hun favoriete merken te blijven. Onze merkonderzoeken komen allemaal neer op één gemeenschappelijk doel: het vergroten van de winstgevendheid op lange termijn door uw merk te introduceren, te behouden of te laten groeien in een enorm concurrerend landschap.

    Klantreis

    Elke marketeer moet weten waar en wanneer hij met zijn klant moet praten. Tot nog niet zo lang geleden waren strategieën voor klantbetrokkenheid in de bouw-, installatie- en woningverbeteringsindustrie vrij traditioneel en eenvoudig; (1.) de fabrikant levert aan de groothandel en (2.) de groothandel levert aan de professionele applicateur. Een vrij gemakkelijke reiskaart om op te stellen.

    Segmentatie

    Klantsegmentatie kan helpen om de onvervulde behoeften van uw klanten beter te begrijpen. Bij de technische producten uit de bouw- en installatiebranche vinden marketingmanagers het soms lastig om te bepalen welke eigenschappen en voordelen ze communiceren.

     

     

    Market exploration

    Misschien bent u van plan om met uw product of dienst een nieuwe markt te betreden. Dan moet je precies begrijpen wat er in die markt speelt. Wat zijn de trends en ontwikkelingen in die markt en wie zijn de belangrijkste spelers?We gebruiken verschillende methoden om de marktkenmerken in kaart te brengen, zoals marktomvang, segmentatie, distributiehubs, belangrijkste media, marktontwikkelingen en sectorcultuur.

    Product ontwikkeling

    Zijn uw product- en dienstenportfolio’s nog steeds concurrerend in de markt? Bijblijven met continue ontwikkelingen zoals digitalisering of duurzaamheid zijn enorm belangrijk. Productonderzoek is essentieel in de gehele levenscyclus van een product.

    Markt Rapporten

    Lees meer over de markt rapporten die beschikbaar zijn voor deze product categorie.

      European Home Improvement Monitor

      In dit online onderzoek volgen we de klussen in huis die consumenten in en rond hun huis doen (of uitbesteden aan professionals). We rapporteren inzichten over online oriëntatie, aankoopkanalen, merkvoorkeuren en doe-het-zelfgedrag. Het onderzoek wordt gehouden in 11 Europese landen en is gebaseerd op 26.400 interviews per jaar. Gedetailleerde categorie-inzichten zijn beschikbaar voor meer dan 20 specifieke productcategorieën.

      European Mechanical Installation Monitor

      Deze monitor geeft een zeer betrouwbaar beeld van de toestand van de HVAC-installatiemarkt. Onze klanten gebruiken deze monitor om de ontwikkelingen in de markt bij te houden en hun strategieën te verbeteren. Wat is de beste manier om HVAC-installateurs te bereiken? Zet je pushmarketing in of ook pullmarketing? En hoe denken zij over de toekomst van de HVAC-installateur?

      Painter Insight Monitor

      De Painter Insight Monitor omvat 8 belangrijkste Europese markten en jaarlijks worden 250 professionele schilders per land geïnterviewd. Dit zorgt voor een volledig bereik op de Europese verfmarkt (binnenmuurverf, buitenmuurverf en -lakken) en aanverwante niet-verfproducten (acrylkitten, tapes, muurvullers, houtreparatie, verfspuiten, kwasten & rollers, etc.) .

      Laatste nieuws rond Doe het zelf

        Inzichten

        Lees meer publicaties over deze product categorie.

          Neem contact op

          Voor meer informatie hierover of andere onderzoeksvragen kunt u contact opnemen met onze experts:

            Contact our expert:

            Reinier Zuydgeest

            Contact our expert:

            Dirk Hoogenboom

            Onderzoek

            Klanttevredenheid

            Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

            Branding

            Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

            Customer journey

            Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

            Product Ontwikkeling

            Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

            Markt exploratie

            Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

            Pricing

            Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

            Segmentatie

            Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

            Marktomvang

            Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

            Driver analyse

            Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

            Nieuws

            ​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

            Case Studies

            Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

            Marktrapporten

            Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

            Over ons

            Over ons, de organisatie en de mensen.

            Over USP

            Wat we doen, in woorden en getallen.

            Ons team

            Deze mensen maken USP.

            Vacatures

            We hebben verschillende uitdagende rollen.