USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

BIM

Gebouwinformatiemodellering (BIM) wint aan belang in de bouw- en installatie-industrie en is een van de meest ingrijpende voorbeelden van de digitaliseringstrend die het bouwproces verandert. Hoewel digitalisering een belangrijke drijfveer is voor verandering in de meeste markten, loopt de bouw- en installatie-industrie over het algemeen een beetje achter als het gaat om digitalisering. De praktische mentaliteit en de complexe bedrijfswaardeketen zijn belangrijke redenen voor de langzame acceptatie van digitale oplossingen en werkwijzen. digitally. De bouw- en installatiesector maakt de laatste tien jaar echter een flinke digitale opmars.

Welke invloed heeft BIM nu al op de branche?

USP doet al meer dan twee decennia onderzoek naar digitalisering in de bouw- en installatiemarkt via specifieke onderzoeksprojecten voor brancheorganisaties, fabrikanten en handelaren. We onderzochten onder meer het veranderende informatieverbruik, de opkomst van e-commerce en de toenemende bekendheid en het gebruik van BIM.

De impact van digitalisering in de bouw- en installatiebranche op fabrikanten is enorm:

  • Veranderde informatieconsumptie heeft invloed op marketingcommunicatiestrategieën.
  • Nieuwe routes naar de markt vereisen een omni-channel verkoopbenadering.
  • Klanten hebben andere en nieuwe digitale diensten nodig.

    Wat komt hierna?

    Digitalisering en BIM zullen verder uitbreiden en een standaard worden in de bouwsector. Alle belanghebbenden van een project zullen BIM gebruiken als een gemeenschappelijke gegevensomgeving, van financiële en bouwplanning tot uitvoering en onderhoud.

    Met het gebruik van BIM kunnen gegevens van bouwprojecten op een gestructureerde manier worden verzameld en geanalyseerd om inefficiënties in het proces te identificeren en de financiële en resourcebehoeften nauwkeurig te voorspellen. Wij zijn van mening dat bedrijven in de bouw- en installatiesector zich moeten richten op het opbouwen en benutten van digitale processen in plaats van alleen maar te zoeken naar een andere manier om kosten te besparen, om succesvol te zijn in het komende decennium.

    Digitalisering kan wellicht de belangrijkste drijfveer van verandering zijn in de industrie. Binnenkort zullen aannemers en installateurs de voorkeur geven aan samenwerking met fabrikanten die naadloze digitale werkprocessen mogelijk maken en faciliteren. Bovendien zullen aannemers en installateurs op zoek gaan naar een fabrikant:

    • Who delivers the right BIM information & tools for their platform.
    • Who offers a seamless order process.
    • Who is accessible via various digital platforms.

    Hoe helpt USP hun klanten met BIM-onderwerpen?

    Met het thema arbeidstekort in het achterhoofd helpen we onze klanten met onderzoeken onder architecten, aannemers, HVAC-installateurs, ingenieurs, elektrotechnische installateurs en nog veel meer van onze bouwgerelateerde doelgroepen. Door regelmatig door de doelgroepen toe te spreken over het onderwerp bouwinformatiemodellering en digitalisering, hebben we veel kennis opgedaan over deze belangrijke trend.

    Enkele voorbeelden van onderzoeken die we hebben gedaan met betrekking tot BIM:

    1. Onderzoek naar thought leadership
    2. Onderzoek naar de klantreis
    3. BIM-onderzoek
    4. Onderzoek naar e-commerce
    5. Ideeën voor servicetools
    6. Conceptevaluatie

    BIM als onderwerp in onze onderzoeksmonitoren

    Om een ​​overzicht te creëren van marktontwikkelingen en context te bieden voor klantspecifiek onderzoek, heeft USP Marketing Consultancy verschillende monitoren ontwikkeld. We doen continu onderzoek naar marktontwikkelingen en effecten van belangrijke trends zoals arbeidstekorten bij architecten, contactgevers, W-installateurs, elektro-installateurs, schilders en eindgebruikers, waarvan regelmatig rapporten worden gepubliceerd.

    European Electrical Installation Monitor

    Dit onderzoek helpt bij het begrijpen van de elektrische installateur, essentieel voor een goede marketingstrategie en interne discussies. De European Electrical Installation Monitor biedt inzichten in de activiteiten van installateurs, hoe ze zich oriënteren, hun trainingsbehoeften, hun mate van digitalisering, enzovoort. De belangrijkste trends op deze markt worden elk kwartaal gemonitord in zeven Europese landen sinds 2016.

     

     

    European Architectural Barometer

    Elk kwartaal voorspelt het voorspellingsmodel van USP toekomstige bouwvolumes in acht Europese landen. Naast het voorspellen van volumes, gebruiken we inzichten van architecten om belangrijke trends zoals BIM, prefab, veranderingen in de besluitvormingsstructuur, de veranderende rol van architecten, enzovoort te bestuderen. Weten waar, hoe en wanneer deze trends relevant worden, is de belangrijkste marktinformatie die nodig is voor een solide strategische besluitvorming.

     

     

    Painter Insight Monitor

    De Painter Insight Monitor omvat acht belangrijke Europese markten en er worden elk jaar 250 professionele schilders per land geïnterviewd. Dit biedt een uitgebreid overzicht van de Europese verfmarkt (binnenmuurverf, buitenmuurverf en lakken) en gerelateerde non-paint producten (acrylkit, tape, vulmiddelen, houtreparatie, verfspuiters, kwasten en rollers, enzovoort).

     

    Laatste nieuws rondom BIM

    Wij publiceren regelmatig nieuwsartikelen op basis van onze laatste marktstudies. Lees hieronder onze meest recente artikelen over Building Information Modeling (BIM).

    Neem contact op:

    Neem direct contact op met ons kantoor of vul hieronder uw gegevens in. Dan neemt een van onze specialisten contact met u op.

    Neem contact op met onze expert:

    Dirk Hoogenboom

    Onderzoek

    Klanttevredenheid

    Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

    Branding

    Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

    Customer journey

    Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

    Product Ontwikkeling

    Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

    Markt exploratie

    Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

    Pricing

    Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

    Segmentatie

    Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

    Marktomvang

    Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

    Driver analyse

    Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

    Nieuws

    ​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

    Case Studies

    Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

    Marktrapporten

    Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

    Over ons

    Over ons, de organisatie en de mensen.

    Over USP

    Wat we doen, in woorden en getallen.

    Ons team

    Deze mensen maken USP.

    Vacatures

    We hebben verschillende uitdagende rollen.