USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

Tekort aan arbeidskrachten

Er is een aanzienlijk tekort aan arbeidskrachten in de bouw- en installatiesector. De bereidheid van jongere generaties om een carrière in de bouw of installatie na te streven neemt elk jaar af. Tegelijkertijd zullen veel babyboomers die in deze sector werken de komende jaren met pensioen gaan.

De digitalisering en industrialisatie van de sector moeten ook rekening houden met het tekort aan arbeidskrachten. Het vereist een ander soort mensen voor wie werken in de bouw- en installatiesector niet direct de eerste keuze is.

USP heeft verschillende marktonderzoeken uitgevoerd en verschillende gepubliceerd artikelen waaruit blijkt dat het tekort aan arbeidskrachten een probleem is dat de komende jaren nog groter zal worden. Niet alleen kwantitatief (hebben we genoeg mensen), maar ook kwalitatief (zijn er voldoende gekwalificeerde mensen). Dit tekort is nu al zichtbaar bij aannemers, architecten, HVAC- en elektrotechnische installateurs en schilders.

Welke invloed heeft het tekort aan arbeidskrachten nu al op de industrie?

De impact van het tekort aan arbeidskrachten op fabrikanten is enorm, zoals:

  • Een negatief effect op de groei van de bouw- en installatiesector.
  • Ongekwalificeerde mensen zijn niet correct installeren, wat leidt tot productklachten en reputatieschade.
  • Een groeiende vraag naar eenvoudig te installeren producten en oplossingen.
  • Het gebruik van prefab-oplossingen zal de traditionele beslissingseenheid (DMU) veranderen. Grote off-site producenten winnen aan belang.
  • Meer vraag naar aanvullende diensten (onderhoud, inbedrijfstelling, training etc.).

Wat komt hierna?

Het arbeidstekort zal niet zomaar opgelost worden, ondanks allerlei inspanningen van brancheorganisaties om het bouw- en installatieimago te verbeteren. Het zal een uitdaging zijn om een toekomstig personeelsbestand voor deze sector te creëren.

Daarom verwachten wij de volgende ontwikkelingen bij bouw- en installatiebedrijven:

  • Ze zullen de omslag naar industrialisatie versnellen.
  • Bedrijven zullen meer training en diensten van de industrie eisen om hen te helpen hun werk te doen.
  • Deze bedrijven gaan ook op zoek naar producten en oplossingen die eenvoudiger en sneller te installeren zijn en minder kennis vergen.
  • Ze zoeken naar partnerschappen met leveranciers die verantwoordelijkheid nemen voor de meer complexe taken & Diensten.

Hoe helpt USP bij uitdagingen op het gebied van arbeidstekorten?

Met het thema arbeidstekort in het achterhoofd helpen wij onze klanten daarbij:

  1. Breng de problemen van het tekort aan arbeidskrachten in kaart bij de belangrijkste doelgroepen en landen, en voorzie
       oplossingen om het tekort aan arbeidskrachten aan te pakken door verkenning van de markt.
  2. Praat met professionals en ontdek hoe u bestaande producten kunt verbeteren of nieuwe producten kunt ontwikkelen om
        sneller te installeren (ideegeneratie en producttesten) via focusgroepen.
  3. Onderzoeken van opleidings- en ondersteuningsbehoeften.
  4. Vaststellen in welke mate industrialisatie een oplossing is en welke hoofdrolspelers relevant zijn via
        diepte-interviews.

Context is de sleutel

Om een ​​overzicht te creëren van marktontwikkelingen en context te bieden voor klant-specifiek onderzoek, heeft USP Marketing Consultancy verschillende monitoren ontwikkeld. We doen voortdurend onderzoek naar marktontwikkelingen en effecten van belangrijke trends, zoals arbeidstekorten bij architecten, aannemers, W-installateurs, elektro-installateurs, schilders en eindgebruikers, waarover regelmatig rapporten worden gepubliceerd.

European Electrical Installation Monitor

Dit onderzoek helpt bij het begrijpen van de elektrische installateur, wat essentieel is voor een goede marketingstrategie en interne discussies. De European Electrical Installation Monitor biedt inzichten in de activiteiten van installateurs, hoe ze zich oriënteren, hun trainingsbehoeften, hun mate van digitalisering, enzovoort. De belangrijkste trends op deze markt worden elk kwartaal gemonitord in zeven Europese landen sinds 2016.

 

 

European Architectural Barometer

Elk kwartaal voorspelt het voorspellingsmodel van USP de toekomstige bouwvolumes in acht Europese landen. Naast het voorspellen van volumes, gebruiken we inzichten van architecten om belangrijke trends te bestuderen, zoals BIM, prefab, veranderingen in de DMU, de veranderende rol van architecten, enzovoort. Weten waar, hoe en wanneer deze trends relevant worden, is de essentiële marktinformatie die nodig is voor een gedegen strategische besluitvorming.

 

 

Painter Insight Monitor

De Painter Insight Monitor bevat acht belangrijke Europese markten en 250 professionele schilders per land die elk jaar worden geïnterviewd. Dit biedt een uitgebreide reikwijdte van de Europese verfmarkt (binnenmuurverf, buitenmuurverf en -lakken) en aanverwante niet-verfproducten (acrylkitten, tapes, muurvullers, houtreparatie, verfspuiten, kwasten & rollers, etc.) .

 

Laatste nieuws

We publiceren regelmatig nieuwsartikelen op basis van onze laatste marktstudies. Lees hieronder onze meest recente artikelen.

Neem contact op

Voor meer informatie over onze expertise en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met onderstaande verantwoordelijke partner.
Wij helpen u graag verder.

Neem contact op met onze expert:

Dirk Hoogenboom

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Marktrapporten

Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.