USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

Gevel

Elk gebouw heeft een gevel, waardoor gevelproducten een zeer belangrijke categorie zijn in de bouwsector. Om een efficiënte marketingstrategie te hebben, is het cruciaal om op de hoogte te blijven van alle bestaande en zich ontwikkelende trends. Daarom volgt USP de gevelmarkt al meer dan 25 jaar op de voet, waarbij we aanzienlijke praktische en technische ervaring op hebben gedaan en een diep begrip hebben van de complexe waardeketens in deze markten.

 

Dat betekent dat we geen tijd hoeven te verspillen aan een briefing over de eigenschappen van uw markt en ons meteen kunnen concentreren op uw specifieke zakelijke uitdaging. Hieronder vindt u voorbeelden van de soorten onderzoeken die we vaak uitvoeren en de soorten klanten waarvoor we ze uitvoeren.

Klanten waar wij voor hebben gewerkt:

Wij helpen onze klanten met verschillende soorten onderzoeken.

    Klanttevredenheid

    Wilt u uw omzet verhogen door de klanttevredenheid in de bouw-, installatie- en woningverbeteringsbranche te verbeteren? USP voert klanttevredenheidsonderzoek uit in deze markten om u te helpen slagen. Verbeterde klantervaring en klanttevredenheid is een sleutelfactor die een merk helpt op te vallen en zijn marktaandeel te vergroten.

    Branding

    Hoe duidelijker uw merk is, hoe waardevoller het zal zijn. Onderscheidend zijn is nog niet zo eenvoudig in de bouw, installatie en woningverbetering. Professionals hebben echter de neiging om bij hun favoriete merken te blijven. Al onze merkonderzoeken komen neer op één gemeenschappelijk doel: het verhogen van de winstgevendheid op lange termijn door uw merk te introduceren, te behouden of te laten groeien in een competitief landschap.

    Klantreis

    Elke marketeer moet weten waar en wanneer hij met zijn klant moet praten. Tot nog niet zo lang geleden waren strategieën voor klantbetrokkenheid in de bouw-, installatie- en woningverbeteringsindustrie vrij traditioneel en eenvoudig; (1.) de fabrikant levert aan de groothandel en (2.) de groothandel levert aan de professionele applicateur. Een vrij gemakkelijke reiskaart om op te stellen.

    Segmentatie

    Klantsegmentatie kan helpen om de onvervulde behoeften van uw klanten beter te begrijpen. Bij de technische producten uit de bouw- en installatiebranche vinden marketingmanagers het soms lastig om te bepalen welke eigenschappen en voordelen ze communiceren.

     

     

    Marktverkenning

    Misschien ben je van plan om met je product of dienst een nieuwe markt te betreden? Dan moet je precies begrijpen wat er in die markt speelt. Wat zijn de trends en ontwikkelingen in die markt en wie zijn de belangrijkste spelers. We gebruiken verschillende methoden om de marktkenmerken in kaart te brengen, zoals marktomvang, segmentatie, distributiecentra, belangrijke media, marktontwikkelingen en sectorcultuur.

    Product ontwikkeling

    Zijn uw product- en dienstenportfolio’s nog steeds concurrerend in de markt? Bijblijven met continue ontwikkelingen zoals digitalisering of duurzaamheid zijn enorm belangrijk. Productonderzoek is essentieel in de gehele levenscyclus van een product.

     

     

     

    Markt Rapporten

    Lees meer over de markt rapporten die beschikbaar zijn voor deze product categorie.

      European Architectural Barometer

      Elk kwartaal voorspelt het voorspellingsmodel van USP toekomstige bouwvolumes in acht Europese landen. Naast het voorspellen van volumes, gebruiken we de inzichten van architecten om belangrijke trends zoals BIM, prefab, veranderingen in DMU, de veranderende rol van architecten, enz. te bestuderen. Weten waar, hoe en wanneer deze trends relevant worden, is de belangrijkste marktinformatie die nodig is voor een gedegen strategische beslissing maken.

       

       

      Contractor Monitor

       

      De belangrijkste doelstellingen van dit onderzoek zijn fabrikanten van bouwproducten een goed inzicht te geven in Europese aannemers (wie ze zijn, wat ze doen, hoe ze zich gedragen) en de belangrijkste trends in de bouwmarkt.

       

       

       

       

      European Home Improvement Monitor

      In dit online onderzoek volgen we de klussen in huis die consumenten in en rond hun huis doen (of uitbesteden aan professionals). We rapporteren inzichten over online oriëntatie, aankoopkanalen, merkvoorkeuren en doe-het-zelfgedrag. Het onderzoek wordt gehouden in 11 Europese landen en is gebaseerd op 26.400 interviews per jaar. Gedetailleerde categorie-inzichten zijn beschikbaar voor meer dan 20 specifieke productcategorieën.

       

       

      Laatste nieuws rond Gevel

        Inzichten

        Lees meer publicaties over deze product categorie.

          Neem contact op

          Voor meer informatie hierover of andere onderzoeksvragen kunt u contact opnemen met onze experts:

            Neem contact op met onze expert:

            Dirk Hoogenboom

            Neem contact op met onze expert:

            Henri Busker

            Onderzoek

            Klanttevredenheid

            Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

            Branding

            Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

            Customer journey

            Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

            Product Ontwikkeling

            Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

            Markt exploratie

            Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

            Pricing

            Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

            Segmentatie

            Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

            Marktomvang

            Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

            Driver analyse

            Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

            Nieuws

            ​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

            Case Studies

            Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

            Marktrapporten

            Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

            Over ons

            Over ons, de organisatie en de mensen.

            Over USP

            Wat we doen, in woorden en getallen.

            Ons team

            Deze mensen maken USP.

            Vacatures

            We hebben verschillende uitdagende rollen.