USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

Prefab

Enkele jaren geleden verscheen een studie waarin de productiviteitsontwikkeling van de bouwsector werd vergeleken met de andere industriële sectoren. De studie clearly toonde aan dat de bouwproductiviteit sinds 1950 nauwelijks is verbeterd, terwijl andere industrieën dat wel aanzienlijk deden. Ook is bekend dat de winstgevendheid van bouw-, installatie- en ingenieursbureaus laag is. Tegelijkertijd is het risico bij bouwprojecten relatief hoog.

Een belangrijke oplossing om winstgevender te worden, is het gebruik van prefab elementen en modules in projecten en het vergroten van de productie buiten de bouwplaats. Daarnaast is het tekort aan arbeidskrachten ook een belangrijke drijfveer voor de groei van prefab en off-site bouw in het afgelopen decennium. De verwachting is dat prefab in de komende jaren verder zal groeien.

Welke invloed heeft prefab nu al op de industrie?

De impact van prefab en off-site constructie op fabrikanten en handelaren is al zichtbaar:

  • Verschillende doelgroepen om de producten op de markt te brengen (nieuwe routes naar markten).
  • Alternatieve producten toegepast in prefab waardoor productconcurrentie ontstaat.
  • Een groeiende behoefte aan co-makers.
  • Concurrenten starten met prefabproductie.
  • Het besluitvormingsproces is vereenvoudigd (beslissingsbevoegdheid van architecten, aannemers en installateurs over individuele product- en merkkeuzes zal minder zijn).

Wat komt hierna?

USP heeft de afgelopen tien jaar onderzoek gedaan naar prefabricage en off-site bouw in de bouw- en installatiemarkt via speciale onderzoeksprojecten voor sectororganisaties, fabrikanten en handelaren, en via onze verschillende Europese multiclient-onderzoeken. Uit onze onderzoeken onder architecten, aannemers en installateurs weten we dat het aandeel van prefab de komende jaren zal blijven groeien. Dit gebeurt om de winstgevendheid van projecten te verbeteren en als noodzaak om met het tekort aan arbeidskrachten om te gaan.

Hoe helpt USP hun klanten met prefab studies?

Met het thema prefab in het achterhoofd helpen wij onze klanten daarbij:

  1. Prefab marktdimensionering en prognoseonderzoek (welke segmenten? welke producten?)
  2. Productonderzoek om groeimogelijkheden te identificeren
  3. Identificatie van prefab- en off-site producenten in specifieke landen
  4. Behoeften- en eisenonderzoek om co-maker te worden van prefabproducenten

Context is de sleutel

Om een ​​overzicht te creëren van marktontwikkelingen en context te bieden voor klant-specifiek onderzoek, heeft USP Marketing Consultancy verschillende monitoren ontwikkeld. We doen voortdurend onderzoek naar marktontwikkelingen en effecten van belangrijke trends, zoals arbeidstekorten bij architecten, aannemers, W-installateurs, elektro-installateurs, schilders en eindgebruikers, waarover regelmatig rapporten worden gepubliceerd.

European Electrical Installation Monitor

Dit onderzoek helpt bij het begrijpen van de elektrische installateur, wat essentieel is voor een goede marketingstrategie en interne discussies. De European Electrical Installation Monitor biedt inzicht in de activiteiten van installateurs, hoe ze zich oriënteren, hun trainingsbehoeften, hun mate van digitalisering, enzovoort. De belangrijkste trends op deze markt worden elk kwartaal gemonitord in zeven Europese landen sinds 2016.

 

European Architectural Barometer

Elk kwartaal voorspelt het voorspellingsmodel van USP de toekomstige bouwvolumes in acht Europese landen. Naast het voorspellen van volumes, gebruiken we inzichten van architecten om belangrijke trends te bestuderen, zoals BIM, prefab, veranderingen in de DMU, de veranderende rol van architecten, enzovoort. Het kennen van waar, hoe en wanneer deze trends relevant worden, is de essentiële marktintelligentie die nodig is voor een goed onderbouwde strategische besluitvorming.

 

Painter Insight Monitor

De Painter Insight Monitor bestrijkt 8 belangrijke Europese markten, waarvoor 250 professionele schilders per jaar worden geïnterviewd per land. Dit levert een alomvattend beeld op van de Europese verf markt (interieur verf, exterieur muur verf en lakken) en verf-gerelateerde producten (acrylaatkitten, tapes, muurvullers, houtreparatie, verfspuitbussen, kwasten & rollers, etc.).

 

Laatste nieuws rondom prefab

We publiceren regelmatig nieuwsartikelen op basis van onze meest recente marktstudies. Lees hieronder onze meest recente artikelen over prefab.

Neem contact op

Voor meer informatie over onze expertise en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met onderstaande verantwoordelijke partner.
Wij helpen u graag verder.

Neem contact op met onze expert:

Dirk Hoogenboom

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Marktrapporten

Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.