DMU-veranderingen
Een belangrijke karakteristiek van de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt is de complexe besluitvormingsstructuur (DMU). Bij B2B-bouwprojecten kunnen investeerders, ontwikkelaars, architecten, ingenieurs, aannemers, installateurs, afwerkingsbedrijven en handelaren allemaal invloed hebben op de keuze van het producttype en merkselecties. Elk van deze partijen die betrokken zijn bij de DMU heeft verschillende aankoopcriteria.
Ondertussen verandert de DMU. Aannemers krijgen steeds meer belang in het hele proces, omdat ze vaker betrokken zijn bij de ontwerpfase van projecten. Bovendien worden opdrachtgevers veeleisender en zijn consumenten beter geïnformeerd over hun doe-het-zelfprojecten. Zo veel fabrikanten vinden het moeilijk om door deze steeds evoluerende zee van complexe DMU’s te navigeren die per project en product verschillen. Onze marktkennis en toegewijd DMU-onderzoek helpen hen de koers naar succes uit te zetten.
Welke invloed heeft een veranderende DMU op de industrie?
USP doet al sinds de start van het bedrijf onderzoek naar de DMU (for almost 30 years) via speciale onderzoeksprojecten voor fabrikanten en leveranciers and via onze verschillende Europese multiclient onderzoeken.
De DMU verandert door de jaren heen door trends als:
- BIM, wat leidt tot een situatie waarin BIM-modelleurs producten specificeren.
- Woningbouwers worden groter en specificeren meer richting architecten.
- Prefab producenten met een toenemende invloed op de producten en merken toegepast in hun oplossingen.
- Regelgeving geeft meer bevoegdheden aan onderaannemers, waardoor ze naast de installatie ook producten kunnen kopen.
- Vastgoedbeleggers zijn steeds meer geïnteresseerd in de totale eigendomskosten van verschillende producten en oplossingen.
Hoe helpt USP hun klanten met DMU-onderzoek?
Voor zowel fabrikanten als groothandelaren die actief zijn in de bouwmarkt, is een goed begrip van de DMU cruciaal voor uw marketing- en verkoopstrategie. Bovendien is het kennen van de besluitcriteria nuttig voor een effectieve communicatiestrategie.
Wij helpen onze klanten met:
- Trendonderzoek (zoals BIM, Prefab, duurzaamheid) en hun impact op de DMU en aankoopcriteria
- Onderzoek naar producten en merken gespecificeerd door architecten en de kracht van hun specificatie
- De mate waarin onderaannemers specificaties van investeerders, architecten, enz.
- De DMU in een “doe-het-voor-mij”-situatie in de woningverbeteringsmarkt
Context is de sleutel
Om een overzicht te creëren van marktontwikkelingen en context te bieden voor klant-specifiek onderzoek, heeft USP Marketing Consultancy verschillende monitoren ontwikkeld. We doen voortdurend onderzoek naar marktontwikkelingen en effecten van belangrijke trends, zoals arbeidstekorten bij architecten, aannemers, HVAC-installateurs, elektro-installateurs, schilders en eindgebruikers, waarover regelmatig rapporten worden gepubliceerd.
Laatste nieuws rond DMU veranderingen
Wij publiceren regelmatig nieuwsartikelen op basis van onze meest recente marktstudies. Lees hieronder onze meest recente artikelen over arbeidstekorten.
Architecten verliezen beslissingsbevoegdheid, maar blijven meester van de esthetiek
Neem contact op:
Neem direct contact op met ons kantoor of vul hieronder uw gegevens in. Dan neemt een van onze specialisten contact met u op.
Neem contact op met onze expert: