USP Marketing Consultancy
a
M

De laatste Marktonderzoeken:

DMU-veranderingen

Een belangrijke karakteristiek van de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkt is de complexe besluitvormingsstructuur (DMU). Bij B2B-bouwprojecten kunnen investeerders, ontwikkelaars, architecten, ingenieurs, aannemers, installateurs, afwerkingsbedrijven en handelaren allemaal invloed hebben op de keuze van het producttype en merkselecties. Elk van deze partijen die betrokken zijn bij de DMU heeft verschillende aankoopcriteria.

Ondertussen verandert de DMU. Aannemers krijgen steeds meer belang in het hele proces, omdat ze vaker betrokken zijn bij de ontwerpfase van projecten. Bovendien worden opdrachtgevers veeleisender en zijn consumenten beter geïnformeerd over hun doe-het-zelfprojecten. Zo veel fabrikanten vinden het moeilijk om door deze steeds evoluerende zee van complexe DMU’s te navigeren die per project en product verschillen. Onze marktkennis en toegewijd DMU-onderzoek helpen hen de koers naar succes uit te zetten. 

Welke invloed heeft een veranderende DMU op de industrie?

USP doet al sinds de start van het bedrijf onderzoek naar de DMU (for almost 30 years) via speciale onderzoeksprojecten voor fabrikanten en leveranciers and via onze verschillende Europese multiclient onderzoeken.

De DMU verandert door de jaren heen door trends als:

  • BIM, wat leidt tot een situatie waarin BIM-modelleurs producten specificeren.
  • Woningbouwers worden groter en specificeren meer richting architecten.
  • Prefab producenten met een toenemende invloed op de producten en merken toegepast in hun oplossingen.
  • Regelgeving geeft meer bevoegdheden aan onderaannemers, waardoor ze naast de installatie ook producten kunnen kopen.
  • Vastgoedbeleggers zijn steeds meer geïnteresseerd in de totale eigendomskosten van verschillende producten en oplossingen.

Hoe helpt USP hun klanten met DMU-onderzoek?

Voor zowel fabrikanten als groothandelaren die actief zijn in de bouwmarkt, is een goed begrip van de DMU cruciaal voor uw marketing- en verkoopstrategie. Bovendien is het kennen van de besluitcriteria nuttig voor een effectieve communicatiestrategie.

Wij helpen onze klanten met:

  • Trendonderzoek (zoals BIM, Prefab, duurzaamheid) en hun impact op de DMU en aankoopcriteria
  • Onderzoek naar producten en merken gespecificeerd door architecten en de kracht van hun specificatie
  • De mate waarin onderaannemers specificaties van investeerders, architecten, enz.
  • De DMU in een “doe-het-voor-mij”-situatie in de woningverbeteringsmarkt

    Context is de sleutel

    Om een ​​overzicht te creëren van marktontwikkelingen en context te bieden voor klant-specifiek onderzoek, heeft USP Marketing Consultancy verschillende monitoren ontwikkeld. We doen voortdurend onderzoek naar marktontwikkelingen en effecten van belangrijke trends, zoals arbeidstekorten bij architecten, aannemers, HVAC-installateurs, elektro-installateurs, schilders en eindgebruikers, waarover regelmatig rapporten worden gepubliceerd.

    European Electrical Installation Monitor

    Dit onderzoek helpt bij het begrijpen van de elektrische installateur, essentieel voor een goede marketingstrategie en interne discussies. De European Electrical Installation Monitor biedt inzichten in de activiteiten van installateurs, hoe ze zich oriënteren, hun trainingsbehoeften, hun mate van digitalisering, enzovoort. De belangrijkste trends op deze markt worden elk kwartaal gemonitord in zeven Europese landen sinds 2016.

     

     

    European Architectural Barometer

    Elk kwartaal voorspelt het voorspellingsmodel van USP toekomstige bouwvolumes in acht Europese landen. Naast het voorspellen van volumes, gebruiken we inzichten van architecten om belangrijke trends zoals BIM, prefab, veranderingen in de besluitvormingsstructuur, de veranderende rol van architecten, enzovoort te bestuderen. Weten waar, hoe en wanneer deze trends relevant worden, is de belangrijkste marktinformatie die nodig is voor een solide strategische besluitvorming.

     

     

    Painter Insight Monitor

    De Painter Insight Monitor omvat acht belangrijke Europese markten en er worden elk jaar 250 professionele schilders per land geïnterviewd. Dit biedt een uitgebreid overzicht van de Europese verfmarkt (binnenmuurverf, buitenmuurverf en lakken) en gerelateerde non-paint producten (acrylkit, tape, vulmiddelen, houtreparatie, verfspuiters, kwasten en rollers, enzovoort).

     

     

    Laatste nieuws rond DMU veranderingen

    Wij publiceren regelmatig nieuwsartikelen op basis van onze meest recente marktstudies. Lees hieronder onze meest recente artikelen over arbeidstekorten.

    Neem contact op:

    Neem direct contact op met ons kantoor of vul hieronder uw gegevens in. Dan neemt een van onze specialisten contact met u op.

    Neem contact op met onze expert:

    Dirk Hoogenboom

    Onderzoek

    Klanttevredenheid

    Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

    Branding

    Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

    Customer journey

    Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

    Product Ontwikkeling

    Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

    Markt exploratie

    Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

    Pricing

    Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

    Segmentatie

    Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

    Marktomvang

    Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

    Driver analyse

    Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

    Nieuws

    ​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

    Case Studies

    Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

    Marktrapporten

    Een overzicht van onze onderzoeksmonitors en de doelgroepen die we onderzoeken.

    Over ons

    Over ons, de organisatie en de mensen.

    Over USP

    Wat we doen, in woorden en getallen.

    Ons team

    Deze mensen maken USP.

    Vacatures

    We hebben verschillende uitdagende rollen.